In 2012, Ford a vandut 1,02 milioane unitati Focus, urmat de Toyota Corolla, cu 872.774 unitati si Ford F-Series, cu 785.630 unitati, din care 645.316 unitati au fost comercializate in Statele Unite ale Americii, informeaza inautonews.com. Ford Fiesta s-a situat pe locul 6 in clasamentul citat.
"Focus si Fiesta reprezinta cumulul strategiei noastre globale
One Ford", a declarat directorul de marketing al companiei americane, Jim Farley.
Se pare ca strategia "One Ford" a celor de la Ford functioneaza "brici", datorita CEO-ului Alan Mulally, care a petrecut multi ani in scopul dezvoltarii modelelor compacte Ford, precum Focus.
Mai exact, Mulally si-a dorit ca Focus sa fie construit urmand aceleasi standarde de calitate in toate fabricile Ford din lume. O masina care este recunoscuta sub acelasi brand in toate pietele auto contribuie la edificarea identitatii marcii respective si il ajuta pe producatorul auto sa isi reduca semnificativ costurile.
"Pe masura ce uzinele construiesc mai multe masini la nivel local, in jurul lumii, folosesc acelasi brand global. Doresc sa mentina aceeasi denumire pentru modele, chiar in tari precum China", a precizat Haig Stoddard, analist al industriei auto in cadrul WardsAuto.
Datele arata ca Focus s-a vandut mai bine in SUA si China - in 2012, vanzarile au crescut cu 40%, respectiv 51%.
Producatorul auto a investit 490 milioane dolari in Chongqing, China, pentru a construi actualul model Focus, o piata in care Focus a castigat titlul de cel mai bine vandut model pentru pasageri.