Google a obtinut patentul pentru masina fara sofer
googlemasina fara soferautonimiecondusvehiculfunctionaredetectorobiecte
Automobilele care se conduc singure sunt cu un pas mai aproape de realitate: Google a obtinut patentul pentru "tranzitia de la un vehicul condus in mod mixt la mod autonom". Mai precis, cei de la Google au brevetat modul de functionare al vehiculelor autonome.
Pana in prezent, reprezentantii corporatiei americane nu au prezentat nicio informatie despre filozofia din spatele automobilelor autonome pe care incearca sa le dezvolte, semn ca acest proiect este extrem de important pentru Google.
"Pista de aterizare"
Tehnologia functioneaza in felul urmator: vehiculul identifica o zona, numita "pista de aterizare", care ii furnizeaza informatii privind locul in care poate opri si cat sa se deplaseze, dupa care un al doilea set de senzori detecteaza obiectele inconjuratoare, cum ar fi arborii, lampadarele si alte elemente des intalnite la marginea drumului.
In baza acestor informatii, o unitate centrala opereaza comenzile vehiculului pentru a indeplini sarcina ceruta de utilizator. Potrivit patentului, "pista de aterizare" poate fi un simplu marcaj pe sosea, desi sistemul in sine va functiona in baza unor parametri mai precisi.
Viitorul tehnologiei este nelimitat, din moment ce Google detine si diverse programe software si aplicatii prin care poate programa trasee si detine detalii amanuntite in baza programului de StreetView.
Cine este responsabil in caz de accident?
In viitor, conducatorii auto ar putea sa selecteze o imagine de pe Picasa si sa seteze vehiculul sa ii duca in respectivul loc. Mai mult decat atat, ar fi posibila programarea vehiculului sa abordeze un traseu fara sofer si sa astepte pasagerul la un punct prestabilit.
Deoarece Google a dezvoltat un sistem de operare, partea de programare a traseului ar putea fi implementata si pe un smartphone. Urmatoarea problema a celor de la Google este implementarea unui cadru legislativ pentru noua lor tehnologie, respectiv stabilirea unui responsabil in cazul in care se intampla ceva cu un automobil controlat de un computer si exista pagube materiale sau alte consecinte ale unui accident.