Masinile electrice cu doua locuri, viitorul mobilitatii in traficul urban?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Masinile electrice cu doua locuri, viitorul mobilitatii in traficul urban?
Pot automobilele electrice cu doua locuri (in stilul scuterelor) sa reprezinte solutia pentru nevoia tot mai crescuta de mobilitate a rezidentilor din marile aglomerari urbane?
Daca pana acum eram sceptic in privinta succesului automobilelor electrice (fie ca au 2 sau 4 roti), la cum a evoluat tehnologiia in ultimii 5 ani, raspunsul ar fi: DA! De ce? Pentru ca masinile electrice cu doua locuri sunt relativ ieftine, daca le comparam cu Chevrolet Volt sau Nissan Leaf, care costa 30.000 - 40.000 de dolari.
Un alt motiv pentru posibilul succes al acestui tip de masina il reprezinta faptul ca se afla la inceput de drum, deci inaugureaza o nisa de piata.
Un automobil cu propulsie electrica (si chiar hibrida) ajunge cam la 35.000 de euro, de aproape trei ori mai mult fata de o masina cu motorizare conventionala. Asa ca, oricat de bun ar fi agentul de vanzari, este greu sa ai succes pe piata (cel putin in acest moment) cu astfel de masini.
Insa, daca aruncam o privire la masinile electrice de mici dimensiuni, unde incap doar doua persoane, parca pretul de achizitie nu mai este chiar asa prohibitiv.
Renault Twizy, un model cu doua locuri ce va incepe sa fie comercializat din luna decembrie (Franta), are pret de pornire de 6.900 de euro. Aproape la fel de mult ca un scutert conventional, de 50 de centimetri cubi.
Twizy are patru roti si este propulsat de baterii electrice. Interesant este ca pasagerul nu sta langa sofer, ci in spatele lui, exact ca pe motocicleta. Micutul citadin are o autonomie de 100 de km pana la urmatoarea incarcare completa a bateriilor, pentru care ai nevoie de o priza de 220 de volti si aproximativ trei ore.
In marile orase europene, unde ambuteiajele sunt la ordinea zilei, vei intalni des persoane de varsta mijlocie (multi cu functii de conducere) care vor alege Twizy sa se deplaseze foarte repede dintr-o parte in cealalta a urbei.
Cred ca, intr-o perioada de timp destul de scurta (avand in vedere pretul mic) Renault Twizy va inlocui scuterele conventionale.
Totusi, aparitia unor astfel de modele nu va bulversa vanzarile de automobile clasice, pentru ca inca avem nevoie de masini de dimensiuni normale, unde pot sa incapa mai mult de doua persoane. Un alt motiv este ca vehicule precum Twizy vor reusi sa atraga clientii fideli ai showroom-urilor de vehicule pe doua roti, nu insa si pe impatimitii de patru roti.
Nu mai devreme de saptamana trecuta, constructorii auto s-au intrecut, la Salonul Auto de la Frankfurt, sa-si expuna modele special concepute pentru aglomeratiile urbane.
Audi a expus Urban Concept, Opel a venit cu modelul Rak, iar Volkswagen cu conceptul Nils (un singur loc). Sa nu va mirati daca o sa vedeti ca aceste ciudatenii (cel putin pentru aceste timpuri) vor ajunge in productia de serie.