Mercedes si Infiniti vor utiliza platforme tehnice comune
mercedesinfinitirenaultnissancooperare
Daimler AG, proprietarul Mercedes si Nissan Motor Co, care detine marca premium Infiniti, ar putea folosi in comun o platforma tehnica.
Extinderea cooperarii celor doi constructori auto premium va fi facuta publica in cadrul conferintei de presa comuna pe care o vor sustine, astazi, sefii companiilor, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt . Dieter Zetsche, din partea Daimler si Carlos Ghosn, presedintele Nissan.
Parteneriatul, pe care cei doi constructori auto l-au anuntat, oficial, in aprilie 2010, ar putea duce la reducerea costurilor de productie, dar, mai mult ca sigur si la dezvoltarea de noi modele in clasele modelelor low-cost din clasa compacta.
Automobilele din clasa mica au inceput sa devina tot mai atractive pentru constructorii auto, care se orienteaza mai mult spre categoria de clienti urbani. Totodata, producatorii de automobile incearca, prin lansarea de modele de mici dimensiuni cu motorizari liliputane, sa faca fata reglemntarilor tot mai drastice in privinta poluarii si a consumului de carburant.
Cinci noi modele, toate cu tractiune pe puntea fata
Daimler, un producator traditional de masini mari consumatoare de carburant si implicit mari poluatoare, a batut palma cu Renault-Nissan, vizata fiind dezvoltarea platformei tehnice pentru modelele Smart (Mercedes) si Twingo (Renault).
Mercedes va expune la Frankfurt, printre alte modele, si noua versiune a Clasei B, prima dintr-un sir de cinci noi modele, lansate in speranata reducerii decalajul fata de cel mai mare constructor mondial de modele premium, BMW.
Toate cele cinci noi modele din gama Mercedes vor beneficia de aportul tractiunii pe puntea fata, o schimbare majora pentru constructorul german, care, prin traditie oferea, la aproape toata gama sa de modele, tractiunea doar pe puntea spate.