Peste cativa ani tot mai multe automobile vor avea parbrizele realizate din plastic policarbonat
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Peste cativa ani tot mai multe automobile vor avea parbrizele realizate din plastic policarbonat
In ultimii ani, companiile auto au facut eforturi pentru a lansa masini mai eficiente din punct de vedere al consumului de carburanti si construite din materiale cat mai prietenoase cu mediul inconjurator.
Nume mari, precum BMW, Toyota sau Lamborghini iau serios in calcul inlocuirea tablei de otel cu fibra de carbon la viitoarele modele. Mai exista insa un material care le-a atras atentia constructorilor auto: plasticul policarbonat.
In acest moment, materialul este folosit la scara larga pentru fabricarea de cani, recipiente, discuri optice sau acoperisuri.
Parbrizele si geamurile realizate din plastic policarbonat au jumatate din greutatea celor de sticla. Un alt avantaj este acela ca piesele din plastic sunt mai rezistente si pot fi realizate in forme care nu pot fi nici macar imaginate pe baza de sticla.
Marele minus al plasticului policarbonat este pretul mare. Pentru a grabi adoptarea noului material in industria auto, companii care il produc, precum Sabic sau Bayer MaterialScience, intentioneaza sa produca module mai mari pentru masini, in care parbrizul sau geamurile sa fie integrate. De exemplu, sa realizeze si cadrul pe care parbrizul este montat, spoilere, becuri indicatoare etc. Cand sunt realizate astfel de module, costul de fabricatie devine comparabil cu cel al sticlei sau metalului.
Prima masina pe care au fost montate, inca din fabrica, geamuri realizate din plastic policarbonat a fost Smart ForTwo. Furnizorul Freeglass a realizat pana acum circa 4 milioane de geamuri pentru Mercedes-Benz, compania mama a Smart, Honda (folosite pe modelul Civic) si Seat (Leon).
Potrivit reprezentantilor Sabic, geamurile din plastic nu vor fi adoptate la scara larga decat peste cativa ani, pe masura ce industria de masini electrice (care trebuie sa fie usoare) se dezvolta.