Presa din Belgia: Succesul Renault cu Dacia, o strategie vizata si de alte companii
daciarenaultvolkswagenstrategiesucces
Succesul deosebit inregistrat de Dacia, divizia low-cost a grupului francez Renault, ar putea reprezenta un model demn de urmat si pentru alte companii auto, potrivit cotidianului belgian La Derniere Heure.
Dacia, marca romaneasca a reusit sa atinga o cota de piata in Europa de Vest mai mare decat cele inregistrate de Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Chevrolet, Alfa Romeo sau alte marci existente de decenii in peisajul industriei auto.
"Ce ar putea determina alte companii sa intre pe segmentul low-cost? Este foarte probabil ca cererea crescuta din partea pietelor emergente pentru masini cu dotari de baza sa-i determine pe constructori sa dezvolte modele cu costuri scazute", se arata in articolul publicat de belgienii de la La Derniere Heure.
Ca si prima Dacia Logan, destinata initial tarilor din Est, aceste modele ar putea fi exportate progresiv catre pietele aflate in criza, estimeaza jurnalistii din cadrul La Derniere Heure, astfel ca, potrivit sursei citate, vom putea vedea Peugeot 301, initial conceput pentru pietele emergente, si in Europa de Vest.
Acestia scriu ca noul model Skoda Rapid, lansat pe pietele europene, este conceput in primul rand pentru piata asiatica. Modelul este "asul din maneca" Skoda pentru atingerea unei productii anuale de 1,5 milioane de unitati in 2018, adica aproape dublu fata de nivelul actual.
In plus, La Derniere Heure mai apreciaza ca grupul german Volkswagen ar putea merge si mai departe in demersul sau low-cost si sa concureze direct marca Dacia.
Recent, grupul german a anuntat ca ar putea lansa productia unei generatii low-cost, in urmatorii doi ani, primul pas in aceasta directie fiind facut deja, avand in vedere ca Volkswagen a cumparat drepturile asupra fostei marci germane Wartburg, concluzioneaza cotidianul belgian.