Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Prima masina proiectata de Ferdinand Porsche a fost una electrica (1898)

Prima masina proiectata de Ferdinand Porsche a fost una electrica (1898)
de la 29 Ian. 2014
Prima masina proiectata de Ferdinand Porsche a fost una electrica (1898) Tags: masiniproiecteporschegermaniaenergiecompetitie auto

Producatorul auto Porsche a dezvaluit faptul ca prima masina proiectata de fondatorul companiei a fost una electrica. Cei de la Porsche au vorbit despre mostenirea lui Porsche in cadrul unei expozitii organizate la muzeul marcii din Stuttgart-Zuffenhausen, Germania, scrie BBC.

Proiectul lui Ferdinand Porsche a fost denumit "vehiculul electric Egger-Lohner, model C.2 Phaeton", pe scurt "P1".
 
Masina, fabricata in 1898, a fost descoperita recent intr-un garaj din Austria si se pare ca se afla acolo din anul 1902. 
 
La varsta de 22 de ani, Ferdinand Porsche, care in 1931 a infiintat Porsche, a proiectat modelul P1 pentru producatorul auto Jacob Lohner.
 
Dupa o calatorie in SUA, Ludwig Lohner, proprietarul companiei, a fost convins ca epoca saretelor trase de cai era pe sfarsite si l-a rugat pe Ferdinand Porsche sa dezvolte o masina electrica.
 
Ferdinand Porsche a proiectat "un motor electric octagonal", care era alimentat de la baterii electrice si se afla amplasat intre doua amortizoare, in spatele automobilului.
 
Masina dispunea de o cutie de viteze complicata, in 12 trepte: sase viteze corespundeau mersului inainte, doua erau destinate marsarierului si patru ajutau la franare.
 
P1 a aparut pe strazile din Viena, Austria, la 26 iunie 1898. Masina atingea o viteza maxima de 34 km/h si o singura incarcare a bateriilor asigura o autonomie de 78 km.
 
Masina putea fi decapotata sau cu acoperis. Tanarul Porsche a inclus P1 intr-o cursa de masini desfasurata la Berlin, in data de 28 septembrie 1899.
 
Concurentii trebuiau sa parcurga 38 km cu patru pasageri in masina (inclusiv soferul). P1 si-a invins toti adversarii si a trecut linia de sosire cu 18 minute inainte ocupantei locului secund.
 
Totodata, masina lui Porsche a realizat si cel mai bun consum de energie, in cadrul competitiei. 
 
Masina electrica va fi expusa in cadrul muzeului Porsche din Stuttgart-Zuffenhausen, Germania. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine

Calculator Timbru de Mediu

Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement