Profitul opertional al volkswagen a crescut cu 46%
volkswagenprofitoperationaldepasiriautopreviziunistatistici
Cel mai mare grup auto din Europa si-a marit profitul operational cu 46%, la 2,89 miliarde de euro, de la "numai" 1,99 de miliarde, inregistrate anul trecut. Vanzarile au crescut si ele cu 25% ajungand la 38,5 miliarde de euro. "Vinovate" sunt cererea tot mai crescuta pentru noul Audi A6 si pentru SUV-ul compact Volkswagen Tiguan.
Valoarea obtinuta de grupul auto german a depasit estimarile analistilor, care prevedeau un profit operational de 2,61 miliarde de euro.
Volkswagen se extinde puternic pe pietele din China si Statele Unite ale Americii, avand toate sansele sa detrioneze Toyota din pozitia de cel mai mare constructor auto din lume. Constructorul si-a propus sa atinga vanzari de 8 milioane de unitati in acest an si are planificate investitii de 62,4 miliarde de euro in urmatorii 5 ani.
500.000 de angajati
“Consider ca 500.000 de angajaÅ£i din intreaga lume vor lucra pentru compania noastra pe termen lung. In plus, furnizorii È™i dealerii noÈ™tri vor avea pe È™tatele de plata inca un milion de oameni”, a declarat Martin Winterkorn, presedintele grupului. In prezent, Volkswagen Group are 435.000 de angajati.
Seful Volkswgen a tinut insa sa mentioneze ca numarul de persoane care vor lucra pentru Volkswagen “nu va depaÈ™i cu mult cifra de 500.000”, pentru ca exista planuri de creÈ™tere a productivitatii pentru fiecare muncitor. “Desigur, vom atrage tot mai multe persoane catre domenii cheie precum mobilitatea electrica. Circa 7.500 de absolventi de facultate ni se vor alatura doar in acest an”, a continuat oficialul.
Cine e pe primul loc?
In goana dupa mult-ravnitul titlu de cel mai mare constructor mondial pana in 2018, grupul Volkswagen se aÈ™teapta, in 2011, la vanzari de opt milioane de vehicule, atingand o cota de piata de 12%, superioara celei de 11,4% detinuta in 2010. “Pana in 2018 piata mondiala va continua pe un trend ascendent. Sopul nostru este sa creÈ™tem mai rapid decat piata”, a incheiat Martin Winterkorn.
Succes, dar si critici
Exista un intreg val de critici venite exact din partea iubitorilor de automobile, unii dintre ei posesori de automobile apartinand vreunei marci a grupului, altii posibili clienti. Motorul vanzarilor din Europa, Volkswagen Golf 6 s-a comercializat destul de bine, insa a trebuit sa faca fata unui val de critici legate de designul modelului.
Exista multe voici care sustin ca Golf 6 nu este decat un Golf 5 restilizat. Aceeasi soarta o imparte si fratele de concern, noul Volkswagen Passat. Tot cu probleme de design se confrunta si marca Audi, parte a grupului Volkswagen. Seat, marca spaniola a grupului auto german trece printr-o mare criza de identitate, mai ales ca noul Exeo este, de fapt, vechiul model Audi A4.