Renault da Romania pe Maroc
renault-nissantangermarocproductie automasini
Uzina Renault-Nissan de la Mioveni va avea un competitor in orasul Tanger din Maroc.
Uzina din Maroc este una dintre cele mai eficiente si moderne fabrici ale grupului Renault-Nissan, iar anul viitor ar putea atinge capacitatea maxima de 400.000 de masini fabricate pe an.
Odata cu dezvoltarea uzinei din Maroc, productia din Romania scade constant din cauza costurilor in crestere, in ciuda inginerilor bine pregatiti care se ocupa de cercetare si dezvoltare.
"Intai trebuie sa spun ca lumea este intr-o continua schimbare, intr-o continua evolutie. De aceea, pentru fiecare dintre noi apar noi provocari. Romania, ca tara, nu face exceptie. Situatia industriala din Romania este una de care suntem foarte mandri. Avem parte de calitate atat pe partea de inginerie, cat si de fabricatie. Insa, trebuie sa stiti ca lucrurile nu se opresc aici.
Exista oricand posibilitatea sa mutam situri fie catre Maroc, fie catre alte tari din Africa, sa mutam partea de industrial, cat si de inginerie si design. De ce? Pentru ca nu ne putem complace, nu putem sa ajungem la un nivel de complezenta. Nu trebuie sa vedem niciodata situatia ca fiind una statica, pentru ca astfel intelegem situatia economica ca fiind una statica si ajungem intr-o mare eroare", a declarat Carol Tavares, directorul operational al Grupului Renault.
Tavares a explicat ca Europa trece printr-o astfel de situatie deoarece si-a pierdut competitivitatea. De exemplu, salariul unui angajat al uzinei din Maroc este de 250 de euro, in timp ce al angajatilor de la Mioveni este dublu. Pe deasupra, transportul din Tanger in Spania este mult mai simplu, traversand doar Gibraltarul, in timp ce trenul incarcat cu masini de la Mioveni face 24 de ore doar pana la Constanta.
Acestea sunt doar cateva dintre principalele motive pentru care producatorii auto cauta sa produca masini cat mai aproape de pietele de vanzare, in contextul in care din cauza costurilor ridicate ale combustibililor transportul devin tot mai scump.