Renault si Dacia isi extind vanzarile online de masini in toata Europa
expertiautomasinivanzarion-lineinternet
Renault si Dacia intentioneaza sa isi extinda in mod agresiv vanzarile online de masini, astfel incat pana la sfarsitul lui 2014 acestea sa poata fi vandute pe toate pietele europene, potrivit celor doi producatori auto.
Cele doua branduri intentioneaza ca, prin extinderea activitatii portalurilor Dacia Store si Renault Retail Group, sa profite de o tendinta de dezvoltare rapida a acestui tip de retail al vehiculelor, potrivit Automotive News Europe.
Analistii din cadrul firmei de consultanta Frost & Sullivan apreciaza ca producatorii auto vor utiliza tot mai mult mediul virtual, respectiv Internetul, pentru comercializarea vehiculelor. Expertii Frost& Sullivan estimeaza ca la nivel mondial, circa 4%, respectiv 4,5 milioane de masini ar putea fi vandute doar online pana in 2020, in crestere de la circa 5.000 de unitati in 2011.
De exemplu, clientii care achizitioneaza masini din Olanda pot calcula preturile si cumpara online toate modelele Dacia, prin intermediul aplicatiei Dacia Store, iar in Italia si Marea Britanie, cei interesati pot calcula si ei pretul si pot plati avansuri pentru masinile romanesti.
Serviciul online al Renault Retail Group ofera posibilitatea configurarii automobilului dorit, calcularea pretului si plata avansului, pentru modelele Renault si Dacia.
Alti producatori auto care ofera vanzarea online a automobilelor sunt Ford, in Marea Britanie, precum si brandurile de nisa Tesla si Fisker. Chiar daca Renault dezvolta serviciul de vanzari online, reprezentantii grupului au apreciat ca clientii trebuie sa continue sa achizitioneze masini prin reteaua de dealeri.
Expertii de la Frost & Sullivan au apreciat ca dealerii care nu reusesc sa inoveze ar putea sa aiba soarta unor lanturi mari de librarii sau magazine de electronice. Astfel, retaileri mari din domeniul publicisticii si divertismentului obtin peste 50% din venituri prin vanzari online, iar acest fapt a dus la inchiderea unui mare numar de magazine.
Thomas Chanel, manager de marketing la divizia de retail a Renault, a confirmat ca grupul francez nu are intentia de a adopta o strategie de distributie fara dealeri, intrucat showroom-urile au fost utilizate intotdeauna ca instrument de marketing si de oferire a serviciilor post-vanzare pentru clientii companiei.