Rolls Royce va spune Da schimbarii? De la monstrii V12 pe benzina catre motorul electric
rolls roycebmwsalonul auto de la genevasalonul auto de la geneva 2011rolls royce electricmasini
Marca detinuta de BMW, Rolls Royce continua sa fie, in domeniul auto, sinonimul rafinamentului traditional dus la rang de arta: piele de cea mai buna calitate, design elegant si impunator, lemn nobil si, nu in ultimul rand, imensele motoare V12 pe benzina care "torc" linistit asemeni unor lei, regine, si ele, in lumea auto.
Daca mai avem, poate, oarecare indoieli ca trecem, la nivel global, printr-o perioada de schimbari radicale, iata ca primim inca o dovada care pare sa infirme aceste rezerve: Rolls-Royce ia in calcul posibilitatea de a oferi clientilor si o masina cu propulsie electrica!
Marca britanica de lux va prezenta la Salonul Auto de la Geneva 2011 (3-13 martie) conceptul electric Rolls Royce 102EX.
Rolls Royce 102EX este, de fapt, un Phantom cu motor electric. Dupa Salonul Auto de la Geneva, Rolls Royce Phantom in versiune electrica va porni intr-un circuit mondial cu scopul principal de a evalua reactia potentialilor clienti si a opiniei publice in general la posibilitatea lansarii unui Rolls Royce electric.
Propulsia electrica inseamna silentiozitate absoluta plus un cuplu motor ridicat si constant. Aceste caracteristici se inscriu perfect in valorile Marcii si tocmai pe ele pare sa mizeze si conducerea Rolls Royce pentru a promova noua masina, dincolo de latura sa ecologica.
Ramane de vazut daca viitorii clienti ai lui Rolls Royce, in general traditionalisti convinsi, vor putea accepta ideea ca Rolls Royce “trece” si la propulsia electrica. Pentru Marca aceasta este intrebarea fundamentala, cu semnificatie de “a fi sau a nu fi”.
Asta deoarece Rolls Royce reprezinta masina de lux “pura”, al carei succes depinde in mod esential de imaginea sa elitista cu tenta preponderent conservatoare.
Marca se bazeaza pe vanzarea unor modele foarte scumpe unui “grup” restrans de clienti. Anul trecut, Rolls Royce a vandut 2.711 masini, de aproape 3 ori mai multe fata de 2009.