Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Siguranta rutiera: Apelurile preluate prin hands-free, periculoase pentru soferi si pietoni

Siguranta rutiera: Apelurile preluate prin hands-free, periculoase pentru soferi si pietoni
de la 13 Iun. 2013
Siguranta rutiera: Apelurile preluate prin hands-free, periculoase pentru soferi si pietoni Tags: hands-freemasinitelefoanesiguranta rutierasofericeo

Tehnologia hands-free ii ajuta pe conducatorii auto sa trimita mesaje, sa vorbeasca la telefon sau chiar sa foloseasca Facebook, in timp ce isi conduc autoturismul, dar un studiu american al AAA Foundation for Traffic Safety din SUA arata ca elementele de distragere mentala periculoase sunt prezente chiar si atunci cand persoana respectiva este atenta la drum.


Studiul privind sofatul imprudent arata ca, pe masura ce elementele care distrag atentia se inmultesc, timpul de reactie scade, functiile creierului sunt compromise, soferii sunt mai putin atenti la drum si rateaza detaliile vizuale. Tot ansamblul poate determina o adevarata tragedie.

In conditiile in care volumul livrarilor de sisteme infotainment pentru masinile noi va exploda pana in 2018, AAA ii avertizeaza pe soferi cu privire la pericolele tehnologiei.

Cercetatorii au folosit o scala similara celei Saffir-Simpson pentru uragane, pentru a determina nivelurile de distragere mentala:

Activitati precum ascultatul radioului se incadreaza la categoria 1 risc minim

Vorbitul la telefon (handheld+hand-free), se incadreaza la categoria 2 risc moderat

Ascultatul si folosirea unor instrumente de la bord, a functiilor de email activate vocal determina o distragere a atentiei de categoria 3, risc major.


"Aceste descoperiri arata ca hand-free nu inseamna "risk-free" si implica unele riscuri", a declarat presedintele si CEO-ul AAA Foundation, Peter Kissinger. "Distractiile din randul celor enumerate mai sus pot determina majorarea gradului de neatentie a soferului".

AAA se foloseste de aceste studii pentru a promova dialogul cu politicienii, cei din domeniul sigurantei rutiere si industria auto, dorind sa se asigure ca aceste tehnologii emergente amplasate in masina nu vor determina compromisuri involuntare referitor la siguranta publica.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine

Calculator Timbru de Mediu

Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement