STUDIU: Peste o treime din carburantul masinii este risipit prin degajarea caldurii, racire si energie mecanica

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STUDIU: Peste o treime din carburantul masinii este risipit prin degajarea caldurii, racire si energie mecanica STUDIU: Peste o treime din carburantul masinii este risipit prin degajarea caldurii, racire si energie mecanica
de Manager.ro la 17 Ian. 2012
Urmareste-ne pe Google News
carburantautomobilforta frecaremateriale compoziteconsum combustibil

Pentru ca, cel putin in prezent, automobilul nu este un mijloc de transport eficient, in viitorul apropiat masinile vor fi construite din materiale cu pana la 18% mai eficiente datorita noilor tehnologii menite sa reduca frecarea cu pana la 80%.

Un studiu, efectuat de Centrul VTT de Cercetare din Finlanda si de Laboratorul National Argonne din Statele Unite ale Americii, a relevat faptul ca noile tehnologii pot reduce frecarile la nivelul unui automobil cu pana la 80 de procente, reducand emisiile si consumul de carburant cu pana la 18 procente in urmatorii zece ani.

In termen de 15 - 25 de ani, consumul de carburant al automobilelor poate fi redus cu pana la 61%, gratie tehnologiilor la care lucreaza inginerii din industria auto.
Din puterea totala dezvoltata de un motor cu ardere interna, 33% este risipita prin caldura, 29% prin racire si 38% prin energie mecanica. Din energia mecanica risipita, 33% este consumata prin pierderi de frecare, iar 5% pentru a compensa rezistenta aerului.

Motorul electric - mult mai eficient

Prin comparatie, un vehicul echipat cu motor electric are doar jumatate din pierderile de frecare ale unui model conventional. Un autoturism mediu consuma 35% din energia primita din carburant pentru a invinge rezistenta la rulare a rotilor, 35% pentru frecarile din motor, 15% pentru pierderile din transmisie si 15% prin franare.

Practic, tehnologia actuala a automobilelor utilizeaza doar 21,5% din energia oferita de carburant pentru a misca vehiculul.

Exista deja solutii pentru remedierea problemelor cauzate de frecare, iar printre acestea enumeram acoperirea suprafetelor metalice cu anumite particule, aditivi pentru lubrifierea motoarelor, anvelope cu frecare redusa umflate la o presiune mai mare decat recomanda constructorul si multe altele.

Frecarile din interiorul motorului pot fi reduse cu ajutorul nanocompozitelor si cu microtopografia prin laser a materialelor pentru a trasa fluxul de ulei in vederea reducerii rezistentei la curgere a uleiului in motor.

Metoda clasica - o varianta mai realista

Pana la debutul noilor tehnologii, unele dintre ele fiind deja oferite pe anumite modele, soferul poate sa reduca dramatic consumul de carburant prin reducerea vitezei cu care circula.

Daca un sofer reduce viteza de la 110 la 100 km/h, consumul de carburant al automobilului sau scade cu 16%. Vitezele mai mici permit utilizarea unor presiuni mai mari in anvelope, cresterea presiunii de la 2 la 2,5 bari fiind recompensata cu reducerea consumului cu 3%.

Ultimele NOUTATI

Lumea nu ar putea functiona fara aceasta inventie veche de 2.600 de ani!
Economie

Lumea nu ar putea functiona fara aceasta inventie veche de 2.600 de ani!

today29 Mar. 2024
Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?
Ultima ora

Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?

today29 Mar. 2024
2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x