Unii dintre cei mai experimentati designeri critica masina autonoma de la Google
tony matanogooglemasini autonomemazdaford mustangmasinuta
Masina autonoma de la Google nu este neconventionala doar datorita statutului sau independent; aceasta are un design neobisnuit, care "aduce" mai degraba cu Smart Car, Fiat 500 si BMW-ul condus de Steve Urkel. De la forma bombata la lipsa controalelor manuale, pana la grila "zambitoare, masinuta seamana cu una de jucarie.
Fastcodesign a discutat cu unii dintre cei mai respectati proiectanti auto din lume, pentru a afla parerea lor despre aspectul masinii autonome de la Google.
Chris Bangle, fostul sef de design de la BMW, Mini si Rolls-Royce
"Seamana cu o masina pentru copii... O prima "non-masina". Fascinatia pentru forma curba provine din Germania anilor '30 (aluzie la VW Beetle).
Nu stiu exact cum sa caracterizez My First Car. Seamana cu o masinuta din desenele animate. Sediul Google este langa cel al Pixar (studioul de animatie), dar nu suficient de aproape...", spune Bangle.
Peter Stevens, fostul sef de design de la McLaren, Lotus si MG
"Este o masinuta simpla, cu un aspect banal. Caroseria este lasata pe roti, forma nu are substanta. Prezinta o imaturitate in privinta designului auto. Unii spun ca este simpatica. Conceptul de a sta in spatele masinii, in timp ce aceasta te duce la destinatie tine de pasivitatea vietii si este trist. Aceasta masinuta nu trebuie sa semene cu Ford Mustang sau Camaro, dar trebuie sa sugereze ca viziunea Google in privinta viitorului transporturilor este una atractiva, pe care sa o "cumparam", spune Stevens.
Tony Matano, fostul sef de design de la Mazda, designer la General Motors; in prezent, activeaza in cadrul Academy of Art University
"Seamana cu stilul Google. Este amuzanta. Nu-mi place antena (care este de fapt un senzor vizual sa o camera pentru navigatia electronica). Ar trebui sa rezolve problema in contextul lansarii unei variante de serie. Cred ca este un echipament necesar.
Masinile autonome se confrunta cu o problema de perceptie. Trebuie sa ai un sofer, oricat de sigure ar fi drumurile. Sunt sigur ca masina autonoma este sigura, cu toata tehnologia de la bord, dar oamenii nu o accepta pe drumuri. Nu stiu cum o sa fie promovata", spune Matano.