Vehicule electrice si hibride: Volkswagen lanseaza ofensiva
frankfurt 2013volkswagenautomobile electricevehicule hibride
Volkswagen pregateste 40 de modele de automobile electrice pentru anii urmatori. "A sosit vremea. Ne lansam in aventura electromobilitatii", a afirmat presedintele grupului german, Martin Winterkorn, la salonul auto Frankfurt 2013.
Cu ocazia Volkswagen Group Night, serata de gala a gigantului german ce precede deschiderea Salonului de la Frankfurt, luni 9 septembrie, Martin Winterkorn a dat tonul. Presedintele director general a etalat planul de cucerire al grupului german: inundarea pietei, masini de oras si sport, modele hibride reincarcabile si electrice. "Tehnologia este matura, a sosit vremea si Volkswagen nu vrea sa lipseasca din primul val de vehicule electrice", a afirmat Martin Winterkorn. Dupa ce a urmarit ce fac Toyota, Renault si consortii, grupul german a sarit in arena. Si vrea partea leului.
e-up in frunte
Primul vas amiral al acestei ofensive este e-up, versiunea 100 % electrica a modelului up!. Masina de oras va dispune de o autonomie de 160 km, adica aproape la fel ca Renault Zoe. Si Volkswagen vrea in mod clar sa faca profit cu acest vehicul.
Profitabilitatea s-ar realiza in primul rand prin volum: compania germana a trasat o paralela intre e-up si Coccinelle, model istoric si accesibil financiar, vandut in milioane de exemplare. VW spera ca e-up va urma acelasi drum, asigurandu-si o marja de profit si datorita unui pret ridicat: 26.900 de euro in afara de bonusul ecologic. Profitul ar veni, in cele din urma, dintr-o comprimare a costurilor de productie. Martin Winterkorn a insistat, intr-adevar, asupra productiei versiunilor electrice si termice ale modelului up! in aceleasi uzine si nu in noi unitati de productie, gurmande in investitii.
Alaturi de modelul e-up, Volkswagen a prezentat la Frankfurt un alt model electric: e-Golf cu o autonomie de 190 km. Cinci modele hibride reincarcabile fac de asemenea parte din acest prim val de vehicule, intre care un Porsche Panamera SE hibrid. Masina de familie sportiva are un consum de 3,1 litri la 100, cu 416 CP si o autonomie de 36 km in mod total electric. Dar laurii compromisului termic-electric ii revin lui Audi A3 e-tron. Aceasta masina compacta are o autonomie de 50 km in modul electric sau de 940 km in modul hibrid, cand blocul termic functioneaza.
Sursa: L’Usine Nouvelle