15 reclame vechi sexiste

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
15 reclame vechi sexiste 15 reclame vechi sexiste
de Manager.ro la 22 Apr. 2013
Urmareste-ne pe Google News
reclamediscriminarefemeibarbatirobotitwitter

"Ce am invatat din reclamele SuperBowl? Femeile sunt niste roboti, obiecte, dansatoare la bara si dame de companie. Barbatii violenti sunt curajosi", spunea un utilizator de Twitter, intr-o conversatie online extrem de acida.

Tinand cont ca 50% din audienta Super Bowl-ului este alcatuita din femei si ele genereaza 85% din cheltuielile de consum in SUA, reclamele sexiste risca sa determine alienarea unor consumatori, ci nu atragerea lor. Dar reclamele care discrimineaza sexul frumos nu reprezinta o noutate. Iata 15 asemenea exemple din trecut si controversa iscata in jurul lor.

15. Broomsticks Slacks



O reclama din 1967 la Broomsticks Slacks. Pentru a fi in jurul cat mai multor femei, barbatii trebuie sa poarte hainele potrivite. "Daca nu vrei sa tii cont de sfatul nostru - da-ti pantalonii jos si mergi acasa", releva aceeasi reclama. Femeile sunt tratate ca niste obiecte; barbatii nu pot fi castigatori, daca nu transforma sexul intr-un joc. Din nefericire, scriu cei de la bpundit.com, nimic nu s-a schimbat. Femeile sunt prezentate in reclame ca fiind "obiecte sau recompense".

14. Weyenberg Shoe Manufacturing Company



Aceasta reclama din anii '70 la Weyenberg Shoe Manufacturing Company (in prezent Weyco Group) este controversata. Dincolo de textul "incurajator" pentru barbati, "tine-o acolo unde ii este locul", imaginea in sine prezinta femeile ca fiind obiecte sexuale. Potrivit autorului Jerome L. Rodnitzky, reclama a fost dezaprobata de Organizatia Nationala a Femeilor din SUA. "Weyenberg militeaza pentru masculinitate...impotriva influentelor miscarii de emancipare a femeilor".

13. Chase & Sanborn



O reclama de la inceputul anilor '50, pentru recipientele de cafea Chase & Sanborn. Cercetatorii au remarcat ca atunci cand audienta este supusa in mod constant la reclame care promoveaza anumite stereotipuri, atitudinile sexiste ies la suprafata. Perceptiile se schimba, barbatii si femeile sunt analizati intr-un mod simplist si bolile de alimentatie, hartuirea sexuala sau violenta pot surveni in mediul social.

12. Cigar Institute of America



Reclama CIA a fost prezentata in 1959. "A fuma reprezinta ceva masculin. Tigarile iti ofera sansa de a urca pe scara sociala, cu ajutorul gustului si satisfactiei", se arata in text. Reclama pare a ne intreba: "Ce barbat modern nu ar vrea sa domine o femeie, sa isi exercite puterea asupra ei?"

In anii '50, reclamele in cauza au reprezentat o strategie buna. Totusi, in zilele noastre femeile insumeaza 85% din totalitatea consumatorilor si vechile metehne trebuie lasate deoparte, macar de dragul marketingului. Afacerile vor tine cont de acest fapt.

11. Tipalet



Companiile de tigarete si-au dat seama ca sexul vinde in anii '30. Femeile frumoase vand produsele mai  bine decat un individ la cravata. Publicata in 1969, reclama de fata "sugereaza" ca femeile ar fi mai atrase de fumatori. S-a sugerat mereu ca sexismul este puternic inradacinat in societate si reclamele urmeaza acest principiu. In situatia aceasta, industria ar putea exacerba aceste idei limitate si ar putea miza din nou pe "obiectul denumit femeie".

10. Mini



Reclama la Mini Clubman (cutie automata) din 1971 sugereaza ca femeile nu stapanesc arta sofatului. Totusi, aceste reclame care combina sexismul cu umorul sunt mai amuzante decat cele care omit sexismul cu desavarsire.

9. Mr. Leggs



O reclama la Mr. Leggs din 1964. In momentul aparitiei acestei reclame, femeile au castigat mai multe drepturi in SUA si Actul Egalitatii in Drepturi a fost adoptat in anul precedent. Femeile cer drepturi egale cu barbatii, comunitatea feminista este tot mai puternica. Uneori, controversa poate genera vanzari mai mari...

8. Alcoa Aluminum



O reclama din 1953 care promoveaza sticlele cu dopuri din aluminiu, care "presupune" ca femeile sunt slabe de inger si nu foarte inteligente.

7. Subaru



O reclama la modelul Subaru GL Coupe din 1973. Sa nu uitam ca si in prezent femeile frumoase sunt asociate cu masinile de ultima generatie. Sexualitatea si industria auto? Merg mana in mana, cel putin la nivel de marketing.

6. Drummond Sweaters



O reclama controversata din 1967, la Drummond Sweaters. Imaginea, combinata cu textul, se foloseste de sex pentru a majora apelul catre consumatorii barbati. In 2004, Chris Moore, de la agentia internationala de advertising Ogilvy & Mather, a remarcat ca 8 din 10 companii au un cod etic. Unele companii au si initiative CSR (Corporate Social Reponsability).

5. Datacomp Systems



Editorul Forbes Nicole Skibola spune ca asemenea initiative CSR ar trebui sa sustina eliminarea sexismului din publicitate. "CSR nu tine doar de protejarea copiilor si a mediului inconjurator. Trebuie sa eliminam inegalitatea care afecteaza atat barbatii, cat si femeile".

4. Cigar Institute of America



"De ce sunt femeile singure mai atrase de fumatori?"..."Ea stie ca fumatorul o va trata ca pe o tigara: cu afectiune, recunostinta, tandrete". Muse Feminist Magazine considera ca a venit timpul ca oamenii sa reactioneze - sa faca reclamatii, sa demonstreze ca reclamele sexiste nu mai au trecere in epoca moderna.

3. Marine Midland Bank



Aceasta reclama din anii '70 mizeaza pe cliseele despre femeile care cheltuiesc toti banii sotului. MMB sustine ca mult "iubitele" carti de credit sunt atat de sigure, incat sotiile nu le pot folosi. Desigur, cand nevasta "se supara" pe alesul ei, isi va face propriul card pentru cheltuieli.

2. Kenwood Chef



Mixerul Kenwood Chef "face orice altceva decat sa gateasca - pentru asta, avem nevestele!". Reclama din 1961 reprezinta un exemplu perfect de "propaganda". O sotie din clasa de mijloc trebuie sa aiba grija de gospodarie si copii.

1. Total



O reclama din anii '70. Sociologul Stacy L. Smith a descoperit ca formele subtile de stereotipuri sunt inca persuasive in cultura populara. De exemplu, doar o femeie la cinci barbati are o cariera in domeniul matematicii, stiintei si tehnologiei. Nu poti fi ceea ce nu poti vedea, spune Marian Wright Edelman, activitsta pentru miscarea femeilor. Barbatii nu vad de obicei "femeile capabile, iubitoare si inteligente, care au cariere de succes". Cel mai potrivit ar fi sa renuntam la preconceptiile invechite, sa le lasam acolo unde le este locul, in anii '50-'60.

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x