Brandul Turnului Eiffel valoreaza peste 434 de miliarde de euro
brandturnul eiffelcolosseumdomul din milanoturnul londreistonehenge
Camera de Comert, Industrie si Artizanat din Monza si Brianza (Italia) a publicat o evaluare a catorva monumente simbol din Europa, ca branduri turistice.
Patrimoniul artistic si cultural al unei tari este o “locomotiva” a sistemului sau economic, daca ne referim la valoarea brandurilor unor monumente simbol. In Europa doar cateva dintre cele mai cunoscute astfel de monumente sunt estimate la circa 700 de miliarde de euro, o valoare care nu priveste patrimoniul tangibil, ci este legata de imaginea lor, de brand si de vizibilitate.
Astfel, valoarea simbolului Parisului, Turnul Eiffel, este de peste 434 de miliarde de euro. Ea intrece de circa cinci ori valorea Colosseumului din Roma (peste 91 de miliarde de euro). Sagrada Familia din Barcellona intrece in "valoare a reputatiei" Domul din Milano (90 de miliarde de euro, fata de 82 de miliarde de euro) si Muzeul Prado din capitala Spaniei (al carui brand depaseste 60 de miliarde de euro). Turnul Londrei ajunge la 70 de miliarde de euro, estimand brandul sau din perioada anterioara Olimpiadei, iar valoarea sitului de la Stonehenge depaseste 10 miliarde de euro.
Simbolul Parisului singur valoreaza o data si jumatate mai mult decat "brandul Milano", care cuprinde prezentarile de moda, Domul, Teatrul Scala, Stadionul San Siro, Galeria de design si cozonacul panettone, (toate acestea cumuland o valoare estimata la peste 270 de miliarde de euro).
Aceste date rezulta dintr-o estimare a Biroului de Studii al Camerei de Comert din Monza si Brianza, pornind de la Anholt-GfK Roper Nation Brands Index si folosind date dintr-o diversitate de surse, intre care Registrul Firmelor, Eurostat, site-uri web oficiale, Institutul National de Statica italian (Istat), Institutul “Guglielmo Tagliacarne” (fundatie de cercetare si formare apartinand Uniunii Camerelor de Comert din Italia), Institutul italian de cercetari in turism (Isnart), ghidul Best Global Brands (realizat de Interbrand), Urban Audit, Ministerul Italian pentru Bunuri si Activitati Culturale (MIBAC).
Valoarea brandului a fost calculata pe baza a 10 parametri de performanta economica, socio-culturala si antreprenoriala, creand un indice de valenta turistica (care ia in calcul valoarea economica a zonei, notorietatea monumentului, fluxul de vizitatori ai zonei si ai monumentului) si un indice de atractivitate economica (care evalueaza numarul persoanelor care lucreaza in turism, accesibilitatea multimodala a zonei, fluxul si prezenta turistilor straini, valoarea exporturilor).