Problema de branding: Atunci cand angajatii isi arata respectul fata de clienti
taco bellangajattacodomino pizza
Cateodata angajatii vor sa iasa in evidenta in fata prietenilor sau a celor care-i urmaresc, asa ca se apuca sa faca lucruri care nu sunt tocmai apreciate de opinia publica. Daca lucreaza la un lant de fast-food si angajatul hotaraste sa arate care a fost ideea cea mai buna pe moment atunci este si mai grav.
Acesta este si cazul unul angajat de la Taco Bell, care si-a pus pe pagina de Facebook o poza „greu de inghitit”. Acesta apare in imagine cu un lot de 25 de carcase pentru taco si pe care le linge. Se pare ca igiena si respectul pentru clienti nu este unul din atuurile sale.
Fotografia cu activitatea acestuia din timpul serviciului a devenit virala dupa ce a postat-o pe pagina lui de pe Facebook. Un astfel de caz nu este unic, mai ales in State, unde in urma cu doi sau trei ani o alta angajata s-a pozat facand baie in cada de lapte a locului in care era angajata.
Dar americanii au un caz si mai recent, in care apare aceeasi problema. Este vorba de un angajat al Domino’s Pizza care isi indeasa branza in nas apoi o sufla intr-un sandwich. Mesajul este unul clar: angajatii care sunt nemultumiti de meseria pe care o au, fac lucruri dezgustatoare cu mancarea pe care o vand.
„Nu este o problema de brand, este o problema de practici. Daca angajezi oameni care considera locul de munca unul de care se pot debarasa imediat, asta e felul de PR pe care-l obtii”, spune Erika Napoletano, consultant pe strategie de brand.
In urma scandalului, cei de la Taco Bell au raspuns imediat spunand ca firma respecta toate metodele de igiena si au toleranta zero pentru astfel de practici. Evident, angajatul a fost concediat. Taco Bell nu a vrut sa dezvaluie localia localului in care s-a produs incidentul.