6 motive ca sa spui NU cardurilor de fidelitate
carduricarduri de fidelitatefarmaciitelefon
Nu mai poti intra intr-o farmacie, supermarket sau magazin de cosmetice fara ca cineva sa te traga de maneca si sa te intrebe daca nu cumva vrei un card de fidelitate. Raspunsul meu este "NU" de fiecare data. Iata si de ce.
Cardurile de fidelitate au cucerit lumea. In 2004, 86% dintre consumatorii americani foloseau o forma de card de magazin sau de discount, potrivit unui sondaj realizat de Colegiul de Comunicatii din cadrul Universitatii din Boston. Potrivit CBC, circa 74% dintre consumatorii canadieni folosesc unul sau mai multe carduri de fidelitate. In Marea Britanie, aceste carduri au o rata de penetrare de 85% printre consumatori.
Iata sase motive pentru care ar trebui sa nu accepti carduri de fidelitate:
1. Reducerea e mica. Cumperi ceva de 50 de lei si ai reducere 5 lei. Poti cumpara din start un produs similar, de alta marca, care sa coste doar 45 de lei.
2. Discountul te incurajeaza sa cumperi mai mult. Sa zicem ca merg la un magazin de haine si cumpar de 200 de lei. Reducerea de 5% inseamna ca raman cu 10 lei in buzunar. Cand ies din magazin am senzatia ca am "castigat" acesti 10 lei (desi sunt banii mei!) si ma opresc la primul chiosc si mai cumpar ceva, nefolositor, de ei. In final am cheltuit tot 200 de lei, dar inconstient am avut impresia ca am facut o "afacere". Sau, stiind ca voi avea reducere, cheltuiesc inconstient mai mult decat as fi facut-o daca nu aveam cardul.
3. Cand completezi formularul pentru card trebuie sa treci adresa de e-mail si numarul de telefon. La scurt timp te trezesti cu mesaje promotionale nedorite sau cu newslettere de la furnizorul cardului. Ba din cand in cand exista sansa sa fii si sunat pentru a raspunde la nu stiu ce sondaj legat de serviciile firmei.
4. Nu am nicio garantie ca datele mele personale nu sunt furate de la furnizorul cardului in urma unui atac informatic si nici ca nu sunt folosite in alte scopuri. De exemplu, compania britanica Tesco a admis faptul ca informatiile despre clienti stranse cu ajutorul cardurilor de fidelitate a ajutat-o sa devina operatorul unuia din cele mai de succes lanturi de retail din lume.
5. Daca este vorba de un card pe care se acumuleaza puncte de fidelitate si eu nu folosesc aceste puncte in perioada stabilita, banii necheltuiti se intorc, netaxati, la furnizorul cardului. Cu alte cuvinte, incurajez o forma de evaziune. Potrivit firmei de testare a securitatii Corsaire, pana la 20% din punctele de fidelitate stranse de consumatori pe cardurile de fidelitate nu sunt utilizate.
6. Exista sanse mari sa fii "infidel". Ai mers la o farmacie si ti-ai facut card de loialitate. Data viitoare cumperi pastile de la o alta farmacie si tot asa. Nu te mai stresezi de card. Ba te duci la farmacia care l-a emis, dar nu il ai la tine. Ti-ai dat datele personale pe degeaba, deoarece platesti pretul intreg.