Bugetul mediu de sarbatori al romanilor...
buget mediusarbatori de iarnabrad naturalpachet turistic iarnacadouri
...este de 1255,47 lei in acest an, conform unui studiu realizat de centrul de cercetare in marketing Mednet in perioada 23 - 29 noiembrie 2012.
Astfel, se pare ca Mos Nicolae a deteminat 77,1% dintre persoanele interviate sa ofere cadouri celor dragi, suma medie fiind de 208,56 de lei.
Ce au oferit respondetii?
Dulciuri in proportie de 52,4%, jucarii (30,5%), articole de imbracaminte sau incaltaminte (28,5%), cosmetice sau parfumuri (18,8%), fructe (16,9%), alt gen de cadou (15,9%), nu pot aprecia (7,1%).
Care este bugetul alocat pentru Craciun si Revelion?
Bugetul mediu este de 1255,47 de lei, comparativ cu 1046,75 lei (in 2011), 1052,48 lei (in 2010) si 1523,29 lei (in 2009). Referitor la respondenti, 45,6% estimeaza ca suma este similara a celei de anul trecut, iar 16% sustin ca vor cheltui mai mult.
Astfel, dintre respondenti, anul acesta vor cheltui cu apropximatie mai putin de 1.000 lei (44,2%), intre 1.000 - 1.500 lei (26,9%), intre 1.501 - 3.000 lei (18,5%), peste 3.000 lei (7,9%), iar cei care nu pot aprecia sunt in proportie de 2,5%.
Care este bugetul pentru produsele alimentare?
Orasenii intentioneaza sa aloce un buget mediu de 501,04 lei, suma datorata cresterii preturilor din acest an, comparativ cu 422,27 lei in 2011.
Care este bugetul pentru produsele nealimentare?
Hainele, incaltamintea, cosmeticele au o pondere similara de cheltuieli, de 414,08 lei, comparativ cu 397,72 lei in 2011.
Unde isi petrec sarbatorile?
Bugetul alocat pentru calatorii sau excursii exista doar pentru 12% dintre respondenti care au alocat un buget de 1384,17 lei. Pentru iesirile la restaurant bugetul este de 372,48 lei.
Care sunt cele mai cautate cadouri?
Procentul celor care vor oferi cadouri in acest an este de 84,6%, iar suma medie este de 391,11 lei. Cele mai cautate cadouri sunt articole de imbracaminte sau incaltaminte (47,9%), cosmetice sau parfumuri (33,4%), jucarii (33,2%), ciocolata sau cafea (28,8%), electrice, electrocasnice sau electronice (9%), bijuterii sau ceasuri (8,4%), carti (5,9%), articole de design sau mestesugaresti (3,7%), bauturi alcoolice (2,8%), cadouri simbolice (2,8%), telefoane mobile sau accesorii pentru acestea (1,8%), bani (1,6%). Un procent de 6,5% va achizitiona altceva, iar 12,3% nu s-au hotarat cu privire la cadourile pe care le vor oferi.
Dar Mos Craciun va gasi bradul sub care sa puna cadourile?
Un procent de 35,2% intentioneaza sa isi achizitioneze un brad natural, iar 45,7% il vor folosi pe cel artificial. Alti 9,3% au declarat ca nu vor avea brad de sarbatori.
Ce ar vrea sa primeasca din tolba Mosului?
33,5% dintre respondenti au recunosc existenta unor produse pe care si le doresc, dar pe care sunt siguri ca nu le vor primi. Pe prima pozitie se afla carnea cu 19%, categoria IT (15,7%), TV&electronice (11,9%) si electrocasnice (8,6%).
Unde isi petrec revelionul?
Un procent de 91,6% va celebra venirea noului an in tara, in timp ce doar 3,8% dintre respondenti vor pleca in strainatate, iar 2,3% vor lucra in acea perioada.
De altfel, 78,6% vor sarbatori acasa, in propria locuinta sau in cea a prietenilor sau rudelor, 12,3% dintre ei vor merge la restaurant sau in club, iar 7,5% vor merge intr-o statiune balneara sau montana. In schimb, 8,9% dintre respondenti vor iesi in aer liber, la spectacolele organizate in aceasta perioada.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 800 de persoane intervievate telefonic, cu varsta cuprinsa intre 18 - 65 de ani.