6 adevaruri si recomandari daca vrei sa ai succes in vanzari
vanzarisuccesbanciafaceriantreprenoribusinesssfaturi afaceri
Nu exista o reteta universala pentru a avea succes in afaceri. Fiecare antreprenor aplica propriile metode si strategii ca sa isi mareasca productivitatea businessului, insa cu totii trebuie sa tina cont de cateva "legi nescrise" ce au aplicabilitate universala, si aduc beneficii oricarei afaceri. Iata despre ce este vorba:
1. Clientii nu vor sa le faci prezentari, sunt satui de reclame si pliante, nu vor sa le povestesti despre cat de minunat este produsul/serviciul pe care-l vinzi.
Clientilor nu le pasa nici de tine, nici de ceea ce vinzi, nici de compania pe care o reprezinti. Clientii sunt la fel de egoisti ca si tine! De aceea, clientii vor sa fie intrebati despre problemele si nevoile lor, vor sa fie asculati pana la capat atunci cand vorbesc despre ceea ce-i doare, vor sa descopere cu ajutorul tau solutii cat mai ieftine si cat mai usor de implementat la problemele lor.
Citeste si:
Cand seful acorda atentie angajatilor, afacerea merge aproape de la sine
2. Clientii nu vor sa stea de vorba cu agenti de vanzari care nu sunt profesionisti in domeniul lor de activitate.
Daca vinzi creditul de nevoi personale al bancii X, atunci trebuie sa stii totul despre credite si leasing, despre cat mai multe tipuri de credite si de leasing-uri. Daca vinzi autovehicule marca Y, atunci trebuie sa cunosti cat mai multe despre autovehicule in general, despre cum sa le prelungesti durata de viata, cum sa diminuezi costurile de intretinere etc.
3. Nu conteaza ce zice clientul, ci ceea ce gandeste clientul!
Cand clientii spun propozitii/fraze gen "lasa-ma sa ma mai gandesc!", "te sun eu cand ma hotarasc", "te mai caut eu", "nu prea folosesc telefonul mobil/nu prea raspund la telefonul mobil" etc, clientii gandesc "agentul acesta de vanzari ma minte in fata", "e scump", "e de proasta calitate", "agentul acesta de vanzari nu stie sa vorbeasca", etc.
4. Zambeste!
Un vechi proverb chinezesc spune ca "Cine nu stie sa zambeasca, nu trebuie sa-si deschida pravalie".
5. Nu discuta niciodata in contradictoriu cu clientii.
Chiar si atunci cand este evident ca gresesc. In astfel de situatii propune clientului sa descoperiti impreuna dintr-o sursa autorizata adevarul cu privire la afirmatia sa.
6. Cand esti intr-una din zilele in care nu ai chef sa te intalnesti cu clientii, iesi la cumparaturi fara bani in buzunar!
Du-te si "cumpara" in primul rand produsele concurentilor directi si indirecti. Descopera astfel cum mai sta piata si remarca ce-ti place in comportamentul / limbajul oamenilor de vanzari pe care ii intalnesti. Tot ce-ai invatat astfel, aplica apoi in relatiile cu clientii.
Autor: Mircea Enescu
(Articol preluat de pe www.mirceaenescu.ro )
Cu o experienta de 15 ani in domeniul vanzarilor si al comunicarii, Mircea este trainer senior de vanzari. Aria sa de expertiza se concentreaza pe subiectul cum sa comunici fata in fata, in scris ori la telefon astfel incat sa-ti maximizezi sansele de a obtine ceea ce vrei de la interlocutor.
Descopera aici cum poti intra GRATUIT in posesia a 2 Rapoarte Speciale: "50 de sfaturi despre cum sa vinzi ca sa ai rapid succes in vanzari" si "50 de recomandari ca sa castigi zilnic 2 ore in plus".
Citeste si:
Jumatate dintre romani risipesc lunar aproape 25% din totalul produselor alimentare
Sursa foto: pexeles.com