Demotivarea angajatilor produce absenteism
angajatiabsenteismangajatoricompaniidemotivare
Cum in vremuri tulburi sunt printre primii trecuti pe lista de reduceri, fie ca numar, fie ca si costuri salariale, angajatii romani devin tot mai lipsiti de interes fata activitatea pe care o desfasoara. Asa se face ca multi dintre ei cauta orice scuza pentru a lipsi de la serviciu.
Datale unui studiu realizat de PcW Saratoga Romania arata ca rata absenteismului a crescut cu 13,4% fata de anii premergatori crizei economice.
"Veniturile in scadere si lipsa oportunitatilor de promovare au influentat moralul angajatilor, fapt evidentiat de rata in crestere a absenteismului, de angajamentul scazut fata de companie si de comportamentele neproductive in randul angajatilor", spune Peter Ruiter, liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica al PricewaterhouseCoopers (PwC) Romania.
Atitudinea angajatilor este insa explicabila daca se iau in considerare masurile nepopulare luate de multe dintre companii pentru reducerea costurilor cu forta de munca. In fond, si relatia angajator-angajat ar trebui sa fie fundamentata pe principiul "win-win", potrivit caruia este necesar sa existe un echilibru al castigului celor doua parti, altfel una din ele isi va regandi pozitia.
Asa se intampla astazi, cand angajatii se afla mai degraba intr-o postura nefavorabila: li se reduc salariile, au mai putine beneficii, li se reduc sansele de promovare sau, mai rau, sunt disponibilizati. Toate acestea nu fac altceva decat sa contribuie la starea de nemultumire a salariatilor.
In aceste conditii, se impun masuri imediate, menite sa previna fluctuatia masiva de personal atunci cand situatia economica se va redresa.
"Este imperativ pentru companii sa inceapa sa se preocupe inca de pe acum de loialitatea angajatilor pentru a preveni o eventuala hemoragie de talente odata ce conditiile de pe piata muncii se intorc in favoarea angajatilor", a mai spus Peter Ruiter.