Email-ul va fi de domeniul trecutului? Tot mai multe companii renunta la acest mijloc de comunicare
comunicare e-mailmanagementcompanii
Atat de popular si, in acelasi timp, detestat de majoritatea, email-ul va ramane, in curand, de domeniul trecutului. Tendinta companiilor de a renunta la acest mijloc de comunicare este in crestere.
David Burkus, autor specializat in studierea managementului, porneste de la constatarea ca e-mailingul ocupa aproximativ 23% dintr-o zi obisnuita a unui angajat. Mai mult, studiile arata ca peste 100 de email-uri sunt trimise sau primite in cursul unei zile, de catre un singur angajat.
In acest context, Burkus analizeaza cazul CEO-ului unei firme franceze ce ofera servicii de IT. Thierry Breton a interzis email-ul in compania sa, dupa ce a observat ca cei mai multi dintre angajatii sai erai in permanenta intrerupti de fluxul continuu de mail-uri primite si trimise la birou.
CEO-ul francez a luat aceasta decizie radicala pe baza constatarii ca fluxul masiv de informatii reprezinta, efectiv, un agent de poluare in orice mediu de munca. "Producem informatii pe o scara atat de mare, incat acestea ne polueaza mediul de munca si ne afecteaza viata personala", a afirmat Breton.
Mai mult, acesta a echivalat actiunea de interzicere a email-urilor la locul de munca cu masurile luate de organizatii pentru a reduce poluarea mediului, in urma revolutiei industriale.
Procesul nu a fost insa la fel de radical, ci treptat. Compania franceza a redus e-mailingul cu 60% pana in prezent, ceea ce inseamna o trecere de la 100 de mesaje trimise saptamanala de un singur angajat, la 40. Productivitatea si profitul au crescut , in timp ce costurile administrative au scazut cu 13%.
Cercetarile studiate de Burkus indica faptul ca restrictionarea mail-ului imbunatateste semnificativ productivitatea si scade stresul. Din ce in ce mai multe companii, dar si institutii precum Armata Statelor Unite, au luat astfel de masuri pentru limitarea mail-urilor.
Renuntarea la e-mail nu inseamna, desigur, blocarea comunicarii, ci alegerea unor mijloace mult mai eficiente.
In cadrul companiilor, cel mai eficient mihloc de comunicare il constituie retelele sociale proprii. Aceste retele grupeaza toate departamentele si proiectele in mod structurat. Avantajul major este ca angajatii aleg in ce conversatie sa intre, in ce moment si pentru cat timp, fara a fi in permanenta intrerupti.
Sursa: Harvard Business Review
Foto: pixabay.com