Google, Apple si Microsoft, cele mai valoroase branduri in 2017. Vezi TOP 10 in clasamentul BrandZ 2017
brandztop 100branduriclasamentconsumatoriamazongoogle
Gigantii din sectorul tehnologiei, Google, Apple, Microsoft, Amazon si Facebook ocupa primele cinci pozitii in clasamentul de anul acesta BrandZ Top 100 cele mai valoroase branduri, lansat de Kantar Millward Brown si WPP.
Google, Apple si Microsoft ocupa primele trei pozitii in clasament, dupa ce au inregistrat cresteri de 7%, 3%, respectiv 18%, comparativ cu anul 2016.
Cea mai mare crestere ca valoare nominala a inregistrat-o Amazon, care a urcat trei locuri in clasament, reusind astfel sa intre in primii cinci clasati si sa devanseze Facebook, care si-a pastrat pozitia in top.
Realizatorii studiului motiveaza cresterea Amazon prin faptul ca a continuat sa se concentreze asupra ecosistemului sau tehnologic construit pentru a raspunde unei varietati de nevoi ale consumatorilor, cum ar fi cele de cumparare online, livrare rapida si entertainment, si a introdus noi servicii bazate pe inteligenta artificiala cum ar fi livrarea alimentelor si Asistentul Personal Inteligent Alexa.
“Clasamentul global BrandZ din acest an continua sa demonstreze faptul ca marcile puternice produc un randament superior pentru actionari, chiar si in situatiile in care climatul extern este unul turbulent. Supranumiti ‘Cei Cinci Teribili’ de catre unii, gigantii tehnologiei care conduc clasamentul sunt mai degraba "Cei Cinci Neinfricati", din punctul de vedere al competitorilor lor, tinand cont de puterea impresionanta a brandurilor lor si de pozitia lor aparent inexpugnabila pe piata.”, a declarat David Roth, CEO EMEA si Asia in cadrul The Store WPP.
O noutate in clasamentul din acest an o reprezinta intrarea in top 10 a marcii chineze Tencent (care ocupa locul 8, cu o valoare de 108 miliarde de dolari), in urma unei cresteri de +27%, determinata de numarul tot mai mare de utilizatori ai platformei de socializare WeChat.
Clasamentul primele 10 pozitii este completat de gigantul telecom AT&T, aflat pe locul sase, cu o valoare de peste 115 milioane de dolari, urmat de compania din domeniul financiar, Visa, care a ajuns la o valoare de peste 110 milioane de dolari. IBM si McDonald’s ocupa locurile 9, respectiv 10, cu valori ale brandului situate la 102 milioane de dolari, respectiv, 98 de milioane de dolari.
Valoarea cumulata a primelor cinci branduri din Top 100 BrandZ reprezinta 25% din valoarea totala a celor 100 de marci din clasament.
Cercetarea BrandZ evalueaza brandurile in functie de raspunsurile a peste trei milioane de consumatori la nivel global si de analiza performantei financiare (utilizand date de la Bloomberg si Kantar Worldpanel). Primele 10 clasate din BrandZ in 2017 valoreaza aproape cat valorau, insumat, toate marcile din Top 100 in 2006 (1,42 trilioane de dolari vs. 1,44 trilioane de dolari) si au crescut cu +249% ca valoare, comparativ cu cresterea de +152% a intregului top 100.