Inspectia tehnica periodica: Ce modificari a aprobat Guvernul

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inspectia tehnica periodica: Ce modificari a aprobat Guvernul Inspectia tehnica periodica: Ce modificari a aprobat Guvernul
de Cristina Enescu la 25 Mai. 2017
Urmareste-ne pe Google News
itpmodificarivehiculereglementarideficienteinspectie

Guvernul a aprobat, joi, proiectul de lege privind modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea incadrarii vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica.

Actul normativ introduce, in acord cu reglementarile europene, o clasificare a defectiunilor constatate cu prilejul inspectiei tehnice periodice a vehiculului, in functie de nivelul de risc asupra sigurantei rutiere si de impactul asupra mediului:
-    deficiente minore – care nu au un efect semnificativ asupra sigurantei vehiculului sau impact asupra mediului, precum si alte neconformitati minore;
-    deficiente majore – susceptibile sa compromita siguranta vehiculului, sa aiba impact asupra mediului sau sa-i puna in pericol pe ceilalti participanti la trafic, precum si alte neconformitati mai importante;
-    deficiente periculoase – care constituie un risc direct si imediat la adresa sigurantei rutiere sau care au impact asupra mediului.

Un vehicul care prezinta deficiente incadrabile la mai mult de o categorie de deficiente va fi clasificat in categoria corespunzatoare deficientei mai grave. Daca la acelasi element inspectat se constata mai multe deficiente, vehiculul poate fi incadrat in categoria imediat superioara de gravitate daca se poate demonstra ca efectul combinat al acestor deficiente ar genera un risc mai mare la adresa sigurantei rutiere. Dupa finalizarea inspectiei tehnice periodice, persoana care prezinta vehiculul la inspectie este informata cu privire la orice deficiente constatate si care necesita remediere. De asemenea, primeste certificat ITP continand elementele standardizate aferente codurilor armonizate ale Uniunii Europene, iar vehiculului i se aplica un ecuson de inspectie tehnica periodica. In cazul in care la inspectia tehnica periodica se constata deficiente majore sau periculoase, se considera ca inspectia nu a fost trecuta si va fi necesara o noua inspectie a vehiculului in cel mult 30 de zile de la inspectia initiala.

De mentionat ca la reinmatricularea unui vehicul deja inmatriculat in alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European, certificatul de inspectie tehnica periodica trebuie sa fie inca valabil din punctul de vedere al frecventei inspectiilor tehnice periodice, in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania.

In acord cu noile reglementari, Regia Autonoma „Registrul Auto Roman” este desemnata ca autoritate competenta responsabila de administrarea sistemului national de inspectii tehnice periodice si ca organism de supraveghere a statiilor de inspectie tehnica.

Totodata, lista faptelor considerate contraventii a fost extinsa, cuantumul amenzilor aplicate fiind intre 1.000 si 5.000 de lei. Astfel, pe langa faptele penalizate conform reglementarilor actuale, se vor  considera contraventii efectuarea ITP in statii care nu detin autorizare pentru categoria in care se incadreaza vehiculul inspectat, nerespectarea metodologiei, a procedurilor ori a fluxului tehnologic comunicat de R.A.R. cu ocazia autorizarii, atestarea ca bun de circulatie a unui vehicul care nu a fost prezentat in statia de inspectie tehnica, precum si efectuarea ITP la vehiculele care prezinta modificari ale caracteristicilor din cartea de identitate a vehiculului fara ca modificarile sa fi fost inscrise in documentele respective.

Cerintele specifice pentru functionarea sistemului ITP, precum si metodologia de efectuare a inspectiei tehnice periodice se stabilesc prin ordin al ministrului Transporturilor.
 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?
Companii

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?

today19 Mar. 2024
Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency
Comunicate

Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency

today19 Mar. 2024
Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Financiar-Bancar

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii

today19 Mar. 2024
Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e  si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori

today19 Mar. 2024
In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari
Economie

In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari

today19 Mar. 2024
Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora

today18 Mar. 2024
Eficienta fertilizarii in vitro (FIV) pentru cuplurile infertile
Sanatate

Eficienta fertilizarii in vitro (FIV) pentru cuplurile infertile

today18 Mar. 2024
Instalarea de camere de supraveghere in firma, decizia unui adevarat manager
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Instalarea de camere de supraveghere in firma, decizia unui adevarat manager

today18 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Financiar-Bancar

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii

today19 Mar. 2024
Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e  si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori

today19 Mar. 2024
In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari
Economie

In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari

today19 Mar. 2024
Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi,...

Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora

today18 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x