Rezultate in scadere pentru Carrefour in 2016. Retailerul este taxat de piata asiatica
carrefourcifra de afacericresterevanzari
Retailerul francez Carrefour si-a prezentat joi raportul privind cifra de afaceri realizata in anul 2016. Al doilea mare grup mondial de distributie a inregistrat o cifra de afaceri totala de 85,7 miliarde de euro, in scadere usoara cu 0,7% comparativ cu 2015. Oficialii Carrefour noteaza totusi ca daca se exclud efectele cursului de schimb si fluctuatiile preturilor la combustibili, vanzarile sale au crescut cu 3% in 2016 comparativ cu 2015.
Pe plan global, compania din hexagon a marcat performante bune pe operatiunile din Europa si America Latina, in timp ce in China a ales sa restructureze o parte din afaceri.
“2016 este al cincilea an in care inregistram o crestere a vanzarilor comparabile si de asemenea cel mai puternic ritm de crestere organica din ultimii cinci ani”, a declarat directorul financiar de la Carrefour, Pierre-Jean Sivignon, citat de Capital.
Retailerul a inregistrat rezultate solide din operatiunile internationale, care au reprezentat 57% din vanzarile totale ale grupului. Pe continent, exceptand Franta, Carrefour a inregistrat o crestere a vanzarilor de 1,4% pana la 22,44 miliarde euro. Vanzarile au scazut in Asia, cu 7,8% pana la 6,88 miliarde euro, din cauza consumului scazut din China, unde au existat scaderi de 11.6%. Avansul s-a mentinut, insa, ridicat in America Latina, unde Carrefour a inregistrat o crestere de 0,9% pana la 16,25 miliarde euro, ca raspuns la performantelor din Argentina si Brazilia.
Pe piata autohtona, retailerul precizeaza ca in trimestrul patru 2016 “vanzarile comparabile au inregistrat o crestere solida”.
In Romania, Grupul Carrefour numara 280 de magazine, dintre care 29 de hipermarketuri “Carrefour”, 111 supermarketuri “Market”, 43 de magazine de proximitate “Express”, 10 magazine de proximitate “Contact”, un magazin de comert online: www.carrefour-online.ro si 86 de magazine Billa.
Carrefour a preluat la jumamatea anului trecut operatiunile locale ale Billa Romania intr-o tranzactie de aproape 100 de milioane de euro. Aceasta a devenit cea de-a treia mare tranzactie din retailul romanesc, dupa Auchan – Real (peste 250 mil. euro) si Lidl – Plus Discount (peste 200 mil. euro, potrivit estimarilor),