Camparea aproape de casa devine o tendinta in Franta
turism de hiperproximitatecampingfrantatendinte
O data cu criza, francezii nu mai ezita sa inchirieze un loc in camping sau sa-si rezerve un loc la casute ori cabane, in apropiere de domiciliu. Ridicarea cortului la cativa kilometri de casa a devenit un fenomen din ce in ce mai bine reprezentat, dupa cum constata Federatia nationala de hotelerie in plin aer (FNHPA), care a informat recent cu privire la tendintele sezonului 2014.
"Dezvoltarea turismului de hiperproximitate este notabila in ultimii ani. De aceasta beneficiaza atat locurile in campinguri, cat si gazduirea la casute, indeosebi in structurile care sunt implantate pe litoral", subliniaza Guylhem Feraud, presedintele FNHPA.
O solutie economica
Tendinta se datoreaza in primul rand crizei: "Persoanele care nu au masina sau care doresc sa-si limiteze cheltuielile cu benzina, pleaca in apropiere", mentioneaza Joelle Rohat, vicepresedinte al FNHPA si detinatorul unui camping in Calvados. Un argument in plus este faptul ca tarifele campingurilor raman accesibile. "In plin sezon, se platesc in medie 15 euro pe noapte de familie pentru un loc in camping de o stea si 68 de euro pentru o noapte la casuta", precizeaza Guylem Feraud. A pleca aproape de casa permite de asemenea un sejur mai lung. "Or in 2012 si in 2013 durata medie a unui sejur in camping era de 5 zile", explica el.
Si cadrele evadeaza in apropiere
Dezvoltarea campingului in apropiere de domiciliu nu se observa doar la familiile care vor sa faca economii. Categoriile socioprofesionale superioare sunt de asemenea dornice, in ultimii ani, sa calatoreasca aproape. Multi dintre ei vor sa plece in week-end intr-un camping apropiat pentru a se bucura de aer curat sau pentru a profita de animatia pe care o ofera campingurile cluburi, la 20-30 de kilometri de casa.
Pentru a atrage aceasta clientela de proximitate si a o fideliza, campingurile si-au adaptat strategia. Ele dezvolta activitati si jocuri extra sezon pentru clientii care vin in week-end, incepand din luna aprilie. Unele si-au construit chiar piscine acoperite. Proprietarii de campinguri stiu de asemenea ca, o data cu dezvoltarea turismului de hiperproximitate, vor avea probabil ocazia de a atrage o clientela care le scapa in prezent: cei 50% din francezi care nu pleaca niciodata in vacante, si aceasta nu doar din motive economice, cat din teama de necunoscut. Aventura la cativa kilometri de casa s-ar putea sa li para mai sigura.
Sursa: 20minutes.fr