Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Modificari majore in REVISAL: obligatii noi pentru firme si institutii publice

Modificari majore in REVISAL: obligatii noi pentru firme si institutii publice
de la 30 Sep. 2016 Exclusiv
Modificari majore in REVISAL: obligatii noi pentru firme si institutii publice Tags: modificari revisal 2016registru public angajatiregistru privat angajatirevisal institutii publice

Veste importanta pentru angajatii departamentelor de HR: Ministerul Muncii a propus modificari majore privind registrul angajatilor, care vor afecta atat companiile private, cat si institutiile publice.


Modificarea Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor este propusa intr-un proiect de hotarare de Guvern, care, pe scurt, prevede doua registre diferite pentru angajatori.

Asta inseamna ca in mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat pentru inregistrarea angajatilor cu contract individual de munca, in timp ce in institutiile publice, angajatii care exercita o functie in baza unui contract individual de munca, a unui act administrativ de numire ori a unui alt fel de act emis in baza legii vor fi inregistrati in Registrul public.
 
"Fiecare angajator, persoana fizica sau juridica, institutie/autoritate publica, are obligatia sa transmita la inspectoratul teritorial de munca in termenul legal registrul privat/registrul public dupa incheierea fiecarui contract individual de munca sau emiterea actului administrativ de numire ori, dupa caz, a unui alt fel de act emis in conditiile legii pentru exercitarea unei functii. (...)  Au obligatia de a transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca si misiunile diplomatice si oficiile consulare ale altor state in Romania, respectiv, dupa caz, institutele culturale si reprezentantele comerciale si economice ale altor state in Romania, pentru personalul angajat local care are cetatenia romana sau resedinta permanenta in Romania", se arata in nota de fundamentare a proiectului.

In plus, o alta noutate se refera la adeverinta de vechime, pe care atat salariatii din mediul privat, cat si bugetarii, o vor primi obligatoriu la incetarea activitatii.

"La incetarea activitatii salariatului/functionarului public/altei persoane platite din fonduri publice, angajatorul/institutia/autoritatea publica este obligat/a sa ii elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate", se arata in actul normativ.

Atentie! Eliberarea adeverintei de vechime/salariu la cerere, in cel mult 15 zile, ramane in vigoare.

"Orice persoana are dreptul sa interogheze, sa solicite si sa obtina de la Inspectia Muncii date din registrul privat/public cu privire la activitatea pe care a desfasurat-o in calitate de angajat/functionar public, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, intr-un termen de 5 zile de la data solicitarii", se arata de asemenea in nota de fundamentare a proiectului.

Inca o noutate se refera la transmiterea registrului public in cel mult 30 de zile in cazul persoanelor platite din fonduri publice.

Exceptie de la aceasta regula vor face doar bugetarii angajati cu contract individual de munca, pentru care datele deja vor fi la inspectoratele teritoriale.

"Pana la constructia aplicatiei informatice pentru registrul public, care nu va depasi 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile/autoritatile publice vor transmite Inspectiei Muncii datele (...) intr-un format stabilit prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice", mai prevede actul normativ.

Atentie! Registrele infiintate, inregistrate, completate si transmise, in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 161/2006 si ale Hotararii Guvernului nr. 500/2011, inainte de introducerea Registrului public si a celui privat, vor trebui pastrate si arhivate de catre angajatori.

Va aducem la cunostinta aceasta este momentan o propunere a Ministerului Muncii, care se va aplica doar daca va fi adoptata de Guvern si publicata in Monitorul Oficial!



Jurnalist Manager.ro
5 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement