Publicitatea care transforma aerul in apa
publicitatepanouri publicitareapa potabilatehnologieinovatii
O universitate din Peru si o agentie de advertising au creat un panou publicitar care furnizeaza populatiei locale apa potabila.
Alchimistii transformau plumbul in aur. Universitatea de Inginerie si Tehnologie din Peru (UTEC) si agentia de publicitate Mayo DraftCFB transforma aerul in apa. Impreuna, ele au pus la punct un panou publicitar capabil sa aprovizioneze o parte a locuitorilor din Lima si de la periferia sa cu apa potabila.
In aceasta regiune, aerul contine 98% umiditate. O formidabila oportunitate pe care o ofera atmosfera si pe care inginerii de la universitatea peruana au decis sa o exploateze. Panoul lor este echipat cu 5 generatoare care realizeaza condensarea acestei umiditati si purificarea apei prin intermediul unor filtre minerale, cu carbune activ si agenti antistatici.
Adunata in rezervoare de 20 de litri, apa este stocata la baza instalatiei si fiecare poate veni sa se serveasca liber. In fiecare zi, sistemul genereaza 96 litri de apa. In doar trei luni, prin acest procedeu inovator au fost produsi 9.450 litri de apa.
Prin campania publicitara, UTEC spera sa recruteze mai multi studenti. O lovitura de marketing, dar mai ales o revolutie ecologica.
Capitala republicii Peru se situeaza intr-unul din cele mai intinse deserturi din lume, iar 15% din cei 8,4 milioane de locuitori ai Limei nu au intotdeauna acces la apa potabila.
In cartierul Bujama, multi locuitori au recurs la cisterne, dar nimic nu le garanteaza ca apa pe care o primesc in acest fel este pura si ca poate fi consumata fara vreun pericol pentru sanatate.
Ramane de stiut cat ar costa dezvoltarea la scara mare a acestei inovatii.
Sursa: Journal du Net