Vin frantuzesc la doze metalice: super idee sau ineptie?
vinfrantaambalajedoze metalicefabulous brandswinestar
Compania franceza Fabulous Brands a lansat Winestar, o marca de vin comercializat in doze metalice. "Vrem sa devenim Nespresso-ul vinului", a sintetizat Cedric Segal, cofondator al companiei, pentru a descrie strategia start-up-ului sau, intr-un interviu acordat cotidianului Le Figaro.
Vandute cu 2,50 euro bucata, micile cutii metalice vizeaza o "democratizare a vinului", propunand totusi produse din varful de gama. Pentru Cedric Segal, in pofida unei piete promitatoare, "in prezent nu exista o oferta de calitate pentru formate mici". Dar va putea acest produs sa aiba succes in Franta, unde vinul nu este o bautura ca oricare alta?
Tinta: tinerii
Fabulous Brands vrea sa atraga mai ales tineretul, obisnuit acum cu bauturi carbogazoase sau bauturi alcoolice tari. Pentru aceasta, Winestar isi sporeste contactele cu companiile de catering si spera sa cucereasca bufetele, cantinele, trenurile si avioanele. Deja vandut pe Internet, la cativa sommelieri, in unele cafenele si restaurante de lux, vinul la doze isi va face curand aparitia si in magazinele Carrefour City.
In ciuda unei aparente de bautura "fast food", Winestar vrea sa se pozitioneze in topul gamei, alegand doar vinuri cu denumire de origine controlata (AOC). Intr-o prima etapa, va fi o gama de vinuri rosu, alb si roze provenind de pe domeniul Chateau de l'Ille. Sub marca Winestar vor fi vandute apoi, pana la sfarsitul anului, vinuri de Bordeaux, Bourgogne si Cotes-du-Rhone. Pentru doze, Fabulous Brands a apelat la serviciile liderului mondial in domeniu: compania americana Ball, care a mai ambalat produse de marca precum Coca-Cola, Pepsi sau Kronenbourg.
Un simplu gadget?
Piata vinurilor la doze metalice pare sa fie fertila. Fabulous Brands spera sa schimbe obiceiurile in domeniu si vizeaza o cifra de afaceri de 1,3 milioane de euro pentru anul 2013. Ideea start-up-ului este sa invadeze piata, iar bauturile sale sa se regaseasca in trenuri si avioane, precum si in cantine de intreprinderi.
Luand exemplul Germaniei, unde se vand anual 60 de milioane de doze de vin, Winestar este semnul unui pariu curajos. Compania nu are, desigur, pretentia sa inlocuiasca traditionalele butelii de sticla, dar afirma ca aceasta piata creste cu 10 - 15 % in Europa.
Galatee Faiver, de la compania de marketing I.D. Vin, considera inca ca "vinul francez se va indrepta mai ales spre doua tipuri de ambalaje: butelii de sticla, in partea superioara a gamei, si ambalaje mai ecologice, de tip 'bagging box'. Dozele vor merge, poate, in anumite cazuri, pentru picnicuri sau TGV, dar raman un simplu gadget, mai mult unul care are putin gust de metal".