Cum afecteaza preferintele schimbatoare ale clientilor succesul unei afaceri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum afecteaza preferintele schimbatoare ale clientilor succesul unei afaceri Cum afecteaza preferintele schimbatoare ale clientilor succesul unei afaceri
de Manager.ro la 14 Ian. 2015
Urmareste-ne pe Google News
preferinte clientisucces afacerifaliment afaceriexperienta afaceri

Preferintele schimbatoare ale consumatorilor pot accelera sau falimenta o afacere, in conditiile sincronizarii tot mai accelerate a pietelor de consum din intreaga lume, a dezvoltarii afacerilor-platforma si a fluxurilor informationale bidirectionale.

Capacitatea de a sincroniza compania cu nevoile si dorintele consumatorilor a devenit un aspect vital pentru succesul oricarei afaceri. Valorile consumatorilor se diversifica tot mai mult, pe masura ce generarea colaborativa de valoare se extinde la scara mondiala.

Constantin Magdalina, Senior Knowledge Management EY Romania, propune o perspectiva asupra factorilor ce influenteaza tendintele de consum, de care trebuie sa tina seama companiile pentru a se putea sincroniza cu nevoile si dorintele consumatorilor:

1. Experienta devine prioritara

Pe masura ce gama de optiuni privind produsele si serviciile se va largi tot mai mult, consumatorii vor avea tendinta de a face prioritizari si in functie de o noua varietate de factori ce tin de experientele personale. Valoarea experientei personale se refera la valoarea senzoriala generata atunci cand oamenii se simt satisfacuti sau trec prin experienta de folosire a unui produs sau serviciu, iar acest concept trece dincolo de sensul traditional al valorii fizice sau monetare.

Valoarea senzoriala include cinci elemente: (1) simtul - implica vazul, auzul, mirosul, pipaitul si gustul; (2) senzatia - genereaza experiente emotionale pozitive; (3) gandirea - apeleaza la intelectul nostru si la gandirea noastra creativa; (4) actiunea - implica schimbari in comportamentul si stilul nostru de viata; (5) relationarea - se bazeaza pe nevoia noastra permanenta de apartenenta la ceva si de insemnatate.

Una din caracteristicile ce evidentiaza valoarea experientei consumatorilor este faptul ca ei nu mai joaca doar un rol pasiv, ci pretind sa ia parte in mod activ la procesul de design si achizitie a unui produs. Printre exemplele concrete se numara participarea consumatorilor la activitatile de dezvoltare de produse (inovatia utilizatorului) si la activitatile de vanzare legate de pietele produselor folosite deja si de tranzactiile interpersonale.

2. Siguranta si securitatea devin tot mai importante
Tinand cont de ce spun expertii, consumatorii au devenit in ultimii ani tot mai constienti de caracteristicile ce tin de sanatate si mediu. Ca atare, ei au devenit din ce in ce mai sofisticati. Deoarece consumatorii manifesta un interes tot mai crescut pentru produsele naturale, cum ar fi alimentele bogate in enzime si legumele uscate sau congelate, companiile vor fi nevoite sa procedeze la fel.

Aceasta atitudine se reflecta in cererea in crestere a consumatorilor pentru responsabilizarea comerciantilor in privinta produselor comercializate: sa fie prietenoase cu mediul si sigure pentru sanatate. O imagine negativa a companiei se poate raspandi rapid si in medii multiple, in buna masura din cauza retelelor sociale. Prin urmare, companiile trebuie sa inteleaga si sa tina cont de importanta acestei preferinte a consumatorilor si sa ia masuri in consecinta.

3. Timpul alocat cumparaturilor este in scadere
Conform studiului Consumer and Innovation Trends in Ready Meals, la scara globala, 50% dintre consumatori isi doresc produse si servicii care sa le economiseasca timpul alocat cumparaturilor. Consumatorii cauta instrumente si servicii de optimizare a timpului personal sau de minimizare a timpului presupus de orice fel de achizitie si/sau actiune. Companiile se confrunta acum mai degraba cu provocarea de a concura pentru timpul alocat de consumatori si pentru veniturile lor disponibile decat de a lua parte la traditionalul joc de crestere a vanzarilor si de cucerire a unor cote mai mari de piata.

4. Contactul direct isi redobandeste importanta
Studiul A New Era of Pause and Purchase, realizat in anul 2010, a descoperit ca asteptarile cumparatorilor atunci cand sunt in magazin s-au schimbat, trecand de la preturile mici la conexiunea personala cu vanzatorul. Companii din cele mai diverse industrii si arii geografice au inceput sa raspunda la aceasta tendinta. Unele furnizeaza servicii de transport pentru persoane in varsta ca parte a serviciilor lor pentru o viata independenta, cum ar fi: comisioane si servicii de verificare a sigurantei consumatorilor. Alte companii de e-commerce dispun de o functie de tip chat proiectata astfel, incat magazinele nu pot efectua vanzari catre consumatori daca nu raspund instantaneu intrebarilor acestora.

Tendintele apar si dispar, evidentiind schimbarea continua, la fel ca pe piata produselor de consum. Pe masura ce consumatorii se asteapta la o crestere a valorii experientei personale sau la o intoarcere la valorile de baza ale actului de cumparare, companiile de comert cu amanuntul trebuie sa-si redefineasca identitatea si sa reconsidere genul de valori pe care il ofera consumatorilor. Prin satisfacerea noilor nevoi ale consumatorilor, producatorii si comerciantii vor beneficia de pe urma unui grad mai mare de constientizare, a unei rate imbunatatite de conversie a eforturilor lor in rezultate concrete, a unei afinitati mai bune fata de marca si la o crestere a loialitatii consumatorilor. Companiile trebuie sa-si puna intrebarea despre care sunt tendintele care vor determina avantajele competitive in cadrul industriei din care face parte. Strategiile lor de produs/serviciu trebuie sa ia in considerare fortele care modeleaza  piata, proiectia bazandu-se pe un orizont de timp care sa nu fie de 3-5 minute, ci de cinci ani.

Companiile trebuie sa-si pregateasca astazi viitorul nou de maine, subliniaza Constantin Magdalina, Senior Knowledge Management EY Romania.

Ultimele NOUTATI

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)
Business

Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)

today29 Mar. 2024
3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)
Business

Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x