Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

George Carpov, PR Account Director: In ziua de azi, doar promisiunea unui salariu mare nu este de ajuns pentru a atrage talentele de top

George Carpov, PR Account Director: In ziua de azi, doar promisiunea unui salariu mare nu este de ajuns pentru a atrage talentele de top
de la 22 Iul. 2014 Exclusiv
George Carpov, PR Account Director: In ziua de azi, doar promisiunea unui salariu mare nu este de ajuns pentru a atrage talentele de top Tags: brand de angajatorgeorge carpovpiata munciiangajati performanti

Oamenii vor astazi sa stie de ce ar lucra pentru o companie, in afara promisiunilor privind un salariu mai mare.


In plus, vor sa se asigure ca intre stilul companiei si cel personal exista compatibilitate, iar echilibrul intre viata personala si munca devine tot mai important, a afirmat George Carpov, PR Account Director V+O Communication, intr-un interviu acordat Manager.ro.

Cum ai defini notiunea de "brand de angajator" ?

Brandul de angajator este, pe scurt, imaginea acestuia, asa cum o vad oamenii, din interior sau exterior. In ziua de azi, doar promisiunea unui salariu mare nu este de ajuns pentru a atrage talentele de top. Oamenii vor mai mult, vor sa stie de ce ar lucra pentru o companie, care este mediul de lucru, care sunt perspectivele. Nu in ultimul rand vor sa se asigure ca intre stilul companiei si cel personal exista compatibilitate, echilibrul intre viata personala si munca avand din ce in ce mai multa greutate. Orice companie are un brand de angajator, indiferent daca vrea sau nu. Comunicat in mod etic si corect, acesta are un rol major in atragerea si mentinerea acelor angajati care contribuie cel mai mult la dezvoltarea organizatiei.

Cat de important este pentru o companie?

Foarte important, mai ales acolo unde concurenta pentru atragerea celor mai buni oameni este mare. Un brand de angajator puternic este un instrument eficient pentru recrutarea si retentia angajatilor valorosi. Brandul de angajator are impact si asupra motivatiei angajatilor si, prin urmare, asupra performantelor acestora. Iar daca vorbim despre perceptia publicului extern, sunt situatii in care se pot observa efecte chiar asupra comportamentului de consum, de exemplu. Din ce in ce mai multi oameni sunt atenti, atunci cand cumpara un produs sau un serviciu, la brand si ‘etichetele’ asociate acestuia.

Cum ar putea o firma sa-si construiasca un brand de angajator puternic?

Brandul de angajator trebuie sa reflecte cele mai atractive atribute ale organizatiei, valoarea adaugata care o propune publicului. Evident, construirea/reconstruirea brandului presupune analiza si planificare, viziune strategica si abordare pe termen lung. Se va evalua perceptia curenta, atat in intern cat si in extern, se vor identifica aspectele cheie care trebuie comunicate pentru atingerea obiectivelor si se vor stabili actiunile concrete de interactiune cu publicul relevant. Mesajele cheie si abordarea se vor regasi in politicile de HR, in procesul de recrutare si inductie, in comunicarea interna a companiei, social media, etc.

Toate acestea trebuie insa asumate de liderii organizatiei si privite chiar ca un exercitiu de transparenta organizationala. Brandul de angajator va ajuta la promovarea organizatiei, a culturii acesteia, a aspectelor legate de mediul de lucru in general. Evident, ceea ce se afirma trebuie sa fie probat cu fapte altfel nu vom face decat sa cream o criza de imagine. In loc de concluzie, cum cei mai buni ambasadori ai unui organizatii sunt chiar cei care lucreaza pentru aceasta, as recomanda constructia brandului de angajator plecand din interior catre exterior.

Ce dezavantaje are o companie care nu sta bine la acest capitol?

Dezavantajele sunt clare atunci cand un angajator are o perceptie negativa in piata. Iar in conditiile in care informatia circula rapid prin social media si nu numai, sunt dese cazurile in care companiile s-au confruntat cu crize de imagine generate de o simpla postare pe Facebook. Iar increderea se castiga greu si se pierde repede.

Ce diferente exista, la acest capitol, intre companiile romanesti si cele straine?

Nu as face o delimitare intre multinationale si companii locale. As spune doar ca sunt companii care au sesizat avantajele brandului de angajator si companii care momentan nu ii acorda suficienta importanta sau poate chiar deloc. Unul dintre sectoarele in care sunt foarte vizibile preocuparile de construire a brandului de angajator este IT&C. Aici concurenta pentru atragerea de talente este acerba iar forta de munca este foarte dinamica.

Sa spunem ca esti fata in fata cu un patron roman care este reticent fata de acest concept. Cum l-ai convinge sa investeasca in aceasta zona?

Un manager bun cunoaste importanta atragerii si mentinerii in organizatie a angajatilor de top. Din pacate prea putine organizatii isi propun cu adevarat acest obiectiv. Prin urmare nu reusesc sa atraga decat candidati mediocri, cu rezultate mediocre. Atunci cand se porneste insa pe drumul construirii brandului de angajator, de cele mai multe ori este nevoie si de schimbari in cadrul organizatiei. Nu poti promite un anumit stil de management, fara ca acesta sa fie confirmat de realitate. Daca insa mediul de lucru este unul orientat spre nevoile angajatului, a nu comunica brandul de angajator este similar cu a tine pe stoc o marfa valoroasa, fara a o pune in vitrina, in vanzare.

Foto: George Carpov.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement