Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Interviu Adrian Ungureanu. Managementul luminilor: o afacere de 100.000 euro

Interviu Adrian Ungureanu. Managementul luminilor: o afacere de 100.000 euro
de la 04 Mar. 2015 Exclusiv
Interviu Adrian Ungureanu. Managementul luminilor: o afacere de 100.000 euro Tags: adrian ungureanuantreprenorcorvin cristianafacereinstalatii electricecentrul vechimanagementul luminilor

In cinci ani de zile, afacerea in domeniul instalatiilor electrice a reusit sa ajunga intr-un punct in care obstacolele pe care le intalneste aproape orice antreprenor din Romania sa fie un pic mai usoare. Insa drumul pana la acest moment a avut nevoie de un management de calitate, alaturi de trasaturile pe care le au antreprenorii si managerii de succes. In interviul urmator vorbim despre o piata in formare, un antreprenor tanar si un business care a crescut usor, dar sigur.


Despre afacerea care a schimbat radical sistemul de iluminat pentru nenumarate restaurante si baruri din Centrul Vechi, transformand totodata unele case in case inteligente printr-un sistem inovator si despre multe alte proiecte din intreaga tara, ne-a vorbit intr-un interviu acordat exclusiv pentru Manager.ro antreprenorul Adrian Ungureanu.

Manager.ro: Ce te-a adus in acest domeniu? Care a fost primul contact cu ceea ce avea sa devina mai apoi propria afacere?

Adrian Ungureanu: Prima data am interactionat cu mediul constructiilor in facultate, iar in anii terminali, cand fiecare student se gandeste serios ce va face dupa studentie, am hotarat impreuna cu un coleg ca cea mai buna optiune e sa incepem o afacere in domeniul instalatiilor electrice neavand neaparat cunostinte in domeniu.  

Principalul motiv pentru care am ales acest domeniu a fost ca puteam sa ne apucam de treaba cu investitii initiale minime.

Manager.ro: Se spune ca primii doi ani in orice afacere sunt si cei mai grei. Cum a fost aceasta perioada pentru tine si care au fost lectiile invatate in acesti doi ani?

Adrian Ungureanu: Intr-adevar, primii ani sunt foarte grei si lipsa de experienta isi spune cuvantul. Pe langa faptul ca din secunda in care iti deschizi propria afacere cheltuielile incep sa apara inevitabil, mai exista si riscul de nu fi platit pentru ceea ce faci.

Totusi, prin perseverenta si cu o doza generoasa de entuziasm si optimism lucrarile au inceput sa vina si odata cu ele am capatat din ce in ce mai multa experienta. Intr-o afacere, primii ani te invata cum sa te pazesti de probleme si pe ce domeniu sa iti focusezi toata atentia.

Manager.ro: Restaurante, cluburi, case, birouri si multe altele. Care sunt proiectele care iti aduc cea mai mare multumire?

Adrian Ungureanu: Incerc sa nu fac deosebire intre proiecte, fiecare proiect e unic si aduce cu sine provocari de toate felurile, dar ca satistafctie finala primeaza barurile si restaurantele.

Diferenta majora intre un proiect rezidential si un local este ca poti merge oricand in acel loc sa te bucuri de munca ta si bineinteles oricine ii calca pragul. Asa ajungi sa cunosti multi oameni si asta e un punct cheie cand ai o afacere. In ultimii ani pot spune ca am intalnit oameni extraordinari cu care colaborez si in ziua de azi. Dintr-o colaborare neasteptata am pornit un proiect in care am conceput de la zero un velier, cu care mergem deja de doi ani la Salonul Nautic International Bucuresti. Mai multe detalii puteti gasi pe www.sailingboat.ro.

Manager.ro:  Antreprenor de 6 ani. Ce reguli ar trebui sa urmeze cineva, in opinia ta, pentru a fi cel mai bun manager pentru afacerea sa?

Adrian Ungureanu: Ca antreprenor ideea de baza e sa ajungi in momentul in care afacerea ta prinde aripi si te poarta catre noi si noi provocari. O regula de baza ar fi sa iti alegi cu grija oamenii din jurul tau, fie ei angajati sau colaboratori si sa stii unde sa tragi linie intre prieteni si afacere. Chiar am trecut personal printr-un esec cand am incercat sa diversific domeniul de activitate si am ales ca parteneri niste oameni care intr-un final s-au dovedit a nu fi de incredere, iar increderea in angajati si parteneri este un element-cheie fara de care afacera va muri inevitabil.


            Credit foto: Cosmin Dragomir pentru proiectul Studio Hermes al designerului Corvin Cristian


Manager.ro:   Te ocupi, pana la urma, de "managementul luminilor", insa pe langa sistemul electric, colaborezi cu oameni care se ocupa de design. Stiu ca business-ul inseamna mult mai mult decat sintagma pe care am folosit-o. Ce implica, mai exact, si cum se completeaza serviciile existente?

Adrian Ungureanu: Domeniul instalatiilor electrice este extrem de vast si la o simpla privire in jurul nostru nu avem cum sa nu observam ca suntem inconjurati de energia electrica, face parte din viata noastra si ne-am obisnuit cu ea ca fiind ceva firesc.

Pornind de la latura basic a instalatiilor am cautat mereu cele mai noi tehnologii in domeniu si ne-am straduit sa le aplicam si in Romania. In principal ne-am axat pe conceptul de smart house unde cu ajutorul tehnologiei poti castiga economie si confort in locul cel mai drag fiecaruia, acasa. Astfel am ajuns sa colaboram cu designeri de elita si aplicand solutii avansate de control al iluminatului rezultatele au fost de fiecare data spectaculoase. Aici trebuie sa il mentionez pe Corvin Cristian, omul care a schimbat fata localurilor din centrul Bucurestiului. Ca profesionist in domeniu trebuie sa te mulezi pe cerintele clientului si sa ii poti oferi solutia optima, iar asta implica si munca de creatie.

Manager.ro:   Se spune ca e bine sa ne gandim la prezent, dar in business e esential sa ne gandim si la viitor. Unde te vezi peste cativa ani?
     
Adrian Ungureanu: Peste cativa ani ma vad in topul celor care vor sa schimbe gandirea asupra folosirii eficiente a energiei, o resursa din ce in ce mai pretioasa pentru fiecare.

Manager.ro:  Ce trasaturi trebuie sa aiba sau sa-si dezvolte un antreprenor pentru a se descurca in mediul de afaceri din Romania?

Adrian Ungureanu: In primul rand, trebuie sa fie corect si sa isi respecte angajatii. Din pacate, in Romania antreprenoriatul este inca privit cu scepticism si putini oameni apreciaza efortul depus de patroni sa isi mentina afacerile pe linia de plutire si in cazuri fericite sa se dezvolte chiar si peste granite. In al doilea rand, au nevoie de rabdare si perseverenta, de cele mai multe ori suntem atrasi de mirajul celor imbogatiti peste noapte, dar afacerile sanatoase nu rasar peste noapte.

Manager.ro: Observi schimbari esentiale in mediul de business de la noi in ultimii ani?

Adrian Ungureanu: Daca pana acum Romania era o tara de patroni, in ultimii ani concurenta adusa de marile companii straine a cernut o mare parte din firmele care activau. Cine vrea sa faca azi business trebuie sa fie bine pregatit si sa investeasca mereu in afacerea lui.

Manager.ro:  Nu vreau sa punem accentul pe partile rele, dar cred ca e bine sa fie dezbatute. Au existat momente grele in cei 5 ani? Cum le-ai depasit?

Adrian Ungureanu: Cele mai grele momente au fost cand circuitul banilor a fost intrerupt din diverse motive. In orice business banii sunt combustibilul care pune lucrurile in miscare. In fiecare din aceste momente mi-am pastrat optimismul si am avut increderea ca prin perseverenta si prin pastrarea standardelor de calitate voi reusi sa merg mai departe.

Manager.ro: Cand mergi prin Centrul Vechi, mai ales, treci pe langa o multime de locuri pe care le-ai modernizat cu ajutorul business-ului tau. Care e sentimentul?

Adrian Ungureanu: In multe din locurile unde am participat la amenajare intru cu placere si ma simt cumva ca acasa. Sa vezi un local cum prinde forma si mai apoi ca are succes e un sentiment foarte placut si iti aduce satisfactia ca nu ai muncit degeaba.

Manager.ro: Ce obiectiv major ai in vedere pentru acest an?

Adrian Ungureanu: In anul 2015 am ca obiectiv major sa consolidez relatiile cu partenerii si furnizorii nostri pentru ca majoritatea prioectelor se deruleaza prin intermediul lor.


              Credit foto: Cosmin Dragomir pentru proiectul Studio Hermes al designerului Corvin Cristian



Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.25 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement