Romani CRISS si partenerii sai au sprijinit 500 de copii romi sa mearga la scoala Cluburile de sprijin educational Chave Zurale
crissparteneriimplementareactivitatiabandon scolareducatie
Proiectul "Cluburile de sprijin educational Chave Zurale" a fost implementat pe parcursul a trei ani. Un proiect frumos, complex si ambitios, ca scop, tipuri si varietate de activitati. 1.100 de persoane au beneficiat de activitatile proiectului fiind implicate la nivel local, regional si national, in 11 judete si municipiul Bucuresti. 500 de copii romi din 11 judete si Bucuresti au primit sprijin educational comprehensiv pentru a preveni abandonul scolar si a recupera decalajul fata de ceilalti copii.
Initiat in septembrie 2010, astazi, s-a incheiat proiectul “Cluburile de sprijin educational Chave Zurale” derulat de catre fundatia Romani CRISS , in parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, Asociatia Genreatia 2008 – jud. Brasov, Asociatia Ketaness 2006 – jud. Giurgiu si Asociatia Forum Art – jud. Buzau, proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Prin intermediul acestui proiect, partenerii si-au propus sa contribuie la prevenirea si corectarea abandonului scolar in comunitatile de romi prin interventii ce vizeaza elevii cu risc de parasire timpurie a scolii si cadrele didactice care sustin activitati de prevenire si corectare a acestui fenomen.
La final, proiectul „Cluburile de sprijin educational „Chave Zurale” a insemnat, dar nu s-a limitat la:
- 2 sesiuni de formare a cadrelor didactice din cele 20 de comunitati implicate in program
- 100 de cadre didactice instruite pe teme de prevenire si reducere a abandonului scolar si educatie interculturala din cele 20 de comunitati implicate in program
- 1 curricula de formare cadre didactice in domeniul prevenirii si reducerii abandonului scolar si educatiei interculturale
- 20 de planuri anuale de activitati de implementare pentru fiecare club
- 80 de profesori responsabili cu implementarea planurilor de activitati
- 500 de elevi beneficiari ai activitatilor desfasurate in cadrul celor 20 de cluburi educationale
- 8 scoli de vara pentru 500 de copii
- 500 de parinti informati in ceea ce priveste importanta educatiei ca instrument de mobilitate sociala ascendenta
- Cresterea gradului de informare si constientizarea a autoritatilor publice locale in ceea ce priveste importanta corectarii fenomenului de abandon scolar
- Promovarea egalitatii de gen intre fetele si baietii romi
- 10000 de pliante, brosuri si fluturasi
- 10000 de rechizite personalizate
Dintre activitatile implementate in scoli mentionam: module de educatie remediala la disciplinele limba romana, limba engleza si matematica, excursii tematice in judet sau in tara, intalniri scoala-comunitate-parinti romi, activitati de educatie nonformala, precum ateliere de istorie orala, ateliere de muzica traditionala etc, realizarea unor jocuri si activitati pe teme de interculturalitate, organizarea unor concursuri de dezbateri pe teme legate de discriminare, diversitate culturală şi drepturile omului, alaturi de activitati specifice scolii, in care s-a pus accentul pe importanta educatiei, pe metodele de prevenire si corectare a abandonului scolar. Aceste tipuri de activitati fac parte din strategia Romani CRISS de promovare a educatiei in randul romilor, prin implicarea activa a parintilor in procesul de educare a copiilor, iar acest proiect contribuie la atingerea obiectivelor organizatiei.
Mai trebuie adaugat ca implementarea proiectului a fost extrem de dificila din cauza intarzierilor in ceea ce priveste rambursarea fondurilor. Cu toate acestea, impreuna cu partenerii proiectului si cu directorii solilor in care au fost infiintate cele 20 de cluburi, am reusit sa finalizam acest proiect. Intarzirerile de plata catre personalul implicat in activitatile din cluburi, neonorarea la timp a furnizorilor au redus credibilitatea noastra fata de beneeficiari cat si parteneri de la nivel local.
Proiectul se incheie astazi, din punct de vedere al rambursarilor, fiind in stadiu de analiza la OIPOSDRU MECTS abia Cererea de Rambursare numarul 2. CRISS impreuna cu partenerii sai spera ca in viitorul apropiat modul de lucru intre gestionarii fondurilor europene si implementatori sa se imbunatateasca.
Contextul prezentat mai sus a pus organizatia in situatii extreme si de risc, imposibilitatea realizarii tuturor activitatilor prevazute, in timpul planificat, pierderea increderii beneficiarilor din comunitatile si scolile in care se lucreaza (elevi, parinti, cadre didactice), scaderea dramatica a credibilitatii organizatiei, imposibilitatea de a onora obligatiile contractuale (fie furnizori, fie contractele de prestari servicii sau de munca) sau taxele si impozitele persoanelor care au lucrat in cadrul proiectului.