Peste 2.000 de angajati Petrom au redirectionat 2% din impozitul pe venit catre ONG-uri
petromimpozitongpetrom citycompaniiproiecte sociale
Petrom a desfasurat in perioada martie-aprilie 2012 cea de a cincea editie a campaniei anuale de promovare a prevederii 2% in randul angajatilor companiei. La targul de ONG-uri organizat in Petrom City, angajatii au avut ocazia de a interactiona cu reprezentantii a 21 de organizatii non-guvernamentale care le-au oferit informatii detaliate despre activitatea si proiectele derulate.
Comparativ cu anul trecut, numarul angajatilor care au redirectionat cei 2% din impozitul pe venit a crescut cu 30%. Si in acest an, principalul domeniu pe care angajatii Petrom au ales sa il sustina a fost sanatatea (58%), urmat de proiectele sociale (37%), educatie (4%) si protectia mediului (1%).
"Petrom desfasoara numeroase proiecte prin care isi propune sa vina in sprijinul societatii civile. Acestea sunt realizate, de multe ori, prin implicarea directa a angajatilor nostri, campania 2% fiind un exemplu in acest sens. Lipsa resurselor financiare reprezinta una din principalele probleme cu care se confrunta ONG-urile din Romania, multe din proiectele cu impact ramanand doar la stadiul de concept. Redirectionarea a 2% din impozitul pe venit reprezinta un mic gest pe care fiecare dintre noi il poate face pentru a sustine continuarea programelor sectorului neguvernamental. Ne bucura foarte mult faptul ca exemplul nostru a fost urmat si de alte companii,care au inteles ca, sprijinand societatea civila, ajuta, de fapt, comunitatile din Romania sa se dezvolte”, a declarat Mona Nicolici, Manager Relatii comunitare Petrom.
In urma unui studiu derulat in randul ONG-urilor prezente la targul organizat in Petrom City, participarea la astfel de evenimente reprezinta, pe langa strangerea de fonduri, o buna oportunitate de promovare. De asemenea, interesul populatiei, al mass-media si al companiilor fata de activitatile ONG-urilor este in crestere, lucru evidentiat si de numarul mai mare de voluntari din acest an, comparativ cu 2011.
Cu toate acestea, lipsa resurselor financiare reprezinta in continuare o problema majora. Mai mult de un sfert din ONG-urile participante la targ au afirmat ca directionarea sumei provenite din impozitul pe venit reprezinta pana la 25% din bugetul anual al acestora, se arata in comunicatul Petrom, remis
manager.ro.