Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

LECTIA DE MANAGEMENT: Cazul "The Guardian". Patru viziuni despre viitorul presei si al business-ului de calitate


LECTIA DE MANAGEMENT: Cazul The Guardian. Patru viziuni despre viitorul presei si al business-ului de calitate
de la 27 Feb. 2015
LECTIA DE MANAGEMENT: Cazul "The Guardian". Patru viziuni despre viitorul presei si al business-ului de calitate
Tags: the guardianmanagementredactor sefpresamediaviitoronlineinternetbreaking newsreportingdigitalmultimediatehnologie

Patru candidati pentru postul de redactor-sef de la "The Guardian": patru manageri despre viitorul presei de calitate si a lumii de business in general, in noul context global, unde online-ul castiga tot mai mult teren in fata vechii lumi, offline, unde branduri mari sunt inghitite de start-up-uri aparute peste noapte si unde nimic din ceea ce stiam ieri nu mai garanteaza succesul de maine.


Patru nume sonore au ajuns pe lista scurta a candidatilor la prestigioasa pozitie de redactor-sef al publicatiei britanice “The Guardian”, unul dintre cele mai respectate titluri din presa quality pe plan mondial. Cei patru se vor prezenta zilele acestea in fata staff-ului “The Guardian”, care isi va vota favoritul pentru postul lasat liber, dupa 20 de ani, de Alan Rusbridger.

Trei jurnaliste britanice si un ziarist german, toti cu functii importante la “The Guardian” in CV, toti cu competente in zona digitala, si-au expus public, in statement-uri de maximum 1.000 de cuvinte, viziunea lor despre viitorul “The Guardian”.
 
Open journalism”, “editorial technologists”, “entertaining digital journalism”, “start-ups”, “data scientists” sau “development teams”, concepte care acum 10 ani tineau de SF, sunt azi realitati fara de care nu se poate gandi nu viitorul, ci prezentul media. Patru viziuni de business in lumea gadget-urilor, de la patru nume importante in managementul editorial mondial. 
 
Emily Bell: “Mai mare apropiere intre editorial si zona de product development”

Emily Bell a fost adusa de Alan Rusbridger in 2000, pentru a lansa mediaguardian.co.uk. In ianuarie 2001, devine redactor-sef la "Guardian Unlimited". Conduce expansiunea online a trustului de la 1 milion de unici pe luna la peste 50 de milioane de unici.

Sustenabilitatea, si nu profitul e cuvantul de ordine cand vine vorba despre jurnalismul de calitate intr-un viitor in care veniturile vor trebuie rapid reinvestite in calitatea editoriala pentru a te putea mentine pe piata, le scrie Emily colegilor pe votul carora conteaza pentru a deveni redactor-sef la “The Guardian”.

Intr-un context in care modelul merge spre o schema de finantare care presupune sustinerea directa a cititorilor si a unor fundatii non-profit, inclusiv prin campaniile de abonare, jurnalista propune transparenta la nivelul salariilor si la nivelul recrutarii de personal.

Inovatia este mai importanta ca oricand, ea poate face diferenta in acest moment. De aceea, e necesara o mai mare apropiere intre zona editoriala si zona de product developement. Succesul nostru pe viitor va fi determinat, in parte, de cat de bine vom intelege sa folosim tehnologiile web in reporting. Trebuie sa luam decizii destepte la nivelul platformelor si aplicatiilor pe care le dezvoltam si sa recrutam cei mai buni <<editorial technologists>> care sa ne ajute”.

Emily e fan fatis al ideii de “open journalism”, al interactiunii deschise cu cititorii, pentru credibilitate si transparenta si solicita, pe de alta parte, mai multa competenta in zona de tehnologie, jurnalisti, designeri si editori care gandesc multimedia si care se pot descurca in vastul ocean informatie din social media.

Wolfgang Blau: “Relatii strategice cu Facebook si Google”

Wolfgang Blau este, din 2013, director of digital strategy la Guardian. De atunci, conduce strategia editoriala a site-urilor si a aplicatiilor "The Guardian" si coordoneaza echipa de development a noului site. 

Singurul barbat ajuns in finala de patru pentru functia de redactor-sef la “Guardian”, singurul care nu are nationalitate britanica si, in plus, cel mai nou in echipa, Wolfgang are in spate o relevanta experienta ca sef al online-ului revistei germane “Die Zeit”. Jurnalistul propune conducerii executive dezvoltarea unei relatii strategice, “day-to-day”, cu Facebook, Google si alte platforme digitale globale.

Echipele de productie, expertii in analiza de date si cei din zona de development trebuie integrati in echipele editoriale, mai crede Wolfgang.

Janine Gibson: “Nu vom printa hartie cu costul calitatii jurnalismului”

Janine Gibson e la "The Guardian" din 1998. A lansat, ca editor, site-ul MediaGuardian, iar din 2003 a condus sectiunile Media, Society, Education and Technology din ziarul print. In 2011, Janine a lansat Guardian US - editia digitala din New York a "The Guardian", castigand cu echipa sa un Emmy pentru “digital innovation in news” si un Pulitzer pentru “public service”. Din septembrie 2014, Janine este redactorul-sef al theguardian.com si redactor-sef adjunct al"The Guardian".

Janine Gibson pune accentul, in scrisoarea sa de candidatura adresata colegilor, pe valorile pentru care “Guardian” lupta din 1919: “cauzele noastre sunt nedreptatea, egalitatea, libertatea cuvantului, drepturile fundamentale, abuzul de putere…”. “We are the best when brave” e mesajul lui Janine catre puternica echipa de investigatii a ziarului, care si-a pus in cap, in ultimii ani, nu doar puterea de pe Downing Street, ci si lideri importanti ai lumii sau servicii secrete precum CIA sau FBI. Ea spune ca dezvaluirile si stirile originale trebuie sa fie prioritare pentru “Guardian”, pentru ca pe baza lor se pot structura campaniile si investigatiile ziarului, ca si analizele si comentariile specialistilor lui.

Abandonand tonul incrancenat, jurnalista ataca si probleme mai “light”: un ziar quality trebuie sa fie locul de intalnire pentru comunitati construite in jurul unor pasiuni comune precum cricket, poezie, teatru etc. Janine vorbeste si despre “entertaining digital journalism”, care, spunea ea, atrage audiente bune: “trebuie sa avem incredere in capacitatea noastra de a fi amuzanti si surprinzatori”.

Candidata la postul de redactor-sef accentueaza pe dezvoltarea continua a abilitatilor de scriitura multimedia. “Casa pe termen lung a presei este Internetul”, spune ea, avertizand ca publicatie trebuie sa fie pe online total diferita de tot ce e exista pe piata.

“Viitorul printului e o chestiune de discutie onesta, nu de planuri secrete si surprize. Jurnalismul nostru conteaza: nu trebuie sa printam hartie cu costul jurnalistilor nostri sau al calitatii jurnalismului nostru. Toata lumea, de la developeri la moderatorii de site trebuie implicata in ceea ce facem. Sa extindem notiunea de jurnalist e parte a viitorului nostru”, scrie Janine.

“Nu ai facut niciodata tot ce e de facut in digital”, avertizeaza Janine, care promite o atentie mare la start-up-urile tehnologice care ar putea ajuta ziarul sa ramana in top.

Katharine Viner: “Instinctively digital!”

Katharine Viner lucreaza de la 26 de ani la "Guardian" si a coordonat mai multe sectiuni importante ale ziarului pana in 2008, cand a devenit redactor-sef adjunct. Din 2014, conduce editia de la New York a publicatiei.

“Report, report, report”, e motoul Katharinei Viner. “Breaking news-ul e misiunea noastra primordiala”, crede ea. Katharine e adepta conceptului “Instinctively digital”: trebuie sa-i ajutam pe cititori sa gaseasca articolele noastre si trebuie sa-i cautam pe tineri acolo unde sunt ei, nu unde am vrea noi sa fie, “sa-i cautam pe aplicatii despre care noi nici macar nu am auzit”.

Jurnalista e adepta unei voci mai calde si mai amuzante a publicatiei, care trebuie sa fie nu doar respectata, cum este acum, ci si iubita de public.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016