LECTIA DE MANAGEMENT. J.A. Giner: Solutiile sunt la raftul unde se afla clientul tau
managementconsultantamediapresamanagersolutiicrizacititorclientjurnalist
Profesor de jurnalism vreme de doua decenii si consultat de management media de mai bine de 30 de ani, Juan Antonio Giner traieste de o viata in jurnalismul mare al lumii. A redresat sau a relansat pe piata cele mai mari titluri ale presei mondiale, iar in momentele cele mai grele a avut, mereu, una si aceeasi solutie, pe care ne-a dezvaluit-o, in exclusivitate, pentru "Lectia de management". O poveste despre apropierea jurnalistului de propriul sau cititor...
O viata in top
Nascut la Barcelona, catalan la origine, Giner a cunoscut si rigiditatea cenzurii din timpul regimului lui Francisco Franco, si perioada de mare libertate, de maxima relevanta si succes de piata a presei mondiale din anii de dinaintea boom-ului Internetului si, mai incoace, din anii de dinaintea crizei economice. “Fan fatis al presei scrise”, cum l-au numit cei de la Newman Journalism Lab de la Universitatea Harvard, Juan Antonio Giner a devenit in ultimii ani unul dintre cercetatorii si consultantii cei mai pasionati de noile tendinte media.
Ca presedinte si fondator al firmei de consultanta Innovation International Media Consulting Group din Londra, Giner si-a condus echipa in peste 100 de proiecte media, pentru clienti de talia lui New York Times, International Herald Tribune, Springer, Le Monde, Corriere della Sera, Paris Match, Eurosport, Liberation, La Vanguardia sau El Pais.
Avand in spate jurnalisti si graficieni din 60 de tari, vorbitori a 27 de limbi straine - cu mai multe Premii Pulitzer la activ in ultimii ani, Juan Antonio Giner e unul dintre cei mai mari experti in planificare editoriala, in strategii de diversificare, in convergenta media si in procese de integrare multiplatforma.
A redesenat si repus pe linia de plutire zeci de publicatii din intreaga lume, a refacut concepte si a “vindecat” proiecte ce pareau iremediabil compromise…
Reteta Wal-Mart pentru managerii in criza
L-am intalnit pe Juan Antonio Giner la Londra, acolo unde e sediul firmei sale de consultanta editoriala, si l-am provocat sa intre in jocul “Lectiei de management” si sa ne dezvaluie care e primul lucru de care tine seama cand preia un proiect editorial pe care trebuie sa-l repuna pe picioare. Cu aerul acela al jurnalistului care a vazut si stie multe, mi-a spus, cum ma si asteptam, pe undeva, o poveste care nu avea directa legatura cu presa. O poveste care i se potriveste oricarui business si oricarui manager.
“Ca manager si ca jurnalist, esti dependent de obiceiurile si de interesele cititorilor tai. Sam Walton, fondatorul retelei Wal-Mart in Statele Unite ale Americii, povestea despre infinitele discutii din bordul directorilor privind diverse decizii legate de actiunile de business ale companiei. <<De fiecare data cand eram confuzi, de fiecare data cand nu stiam care e cea mai buna solutie, cea mai buna solutie a fost, intotdeauna, aceea de a merge la raft, aceea de a merge la magazin, aceea de a-i intreba pe clienti”, imi spune Juan Antonio Giner.
“Mergi la raft si intreaba-l pe client daca e multumit, mergi la raft si intreaba-l ce si-ar dori. Raspunsul la cele mai grele dileme il are intotdeauna clientul. Asa ca jurnalistii trebuie sa faca acelasi lucru. Clientii nostri sunt cititorii nostri. Iar cititorii nostri nu sunt prosti, cum multi sunt tentati sa creada. Daca cititorii tai sunt prosti sau daca tu asta crezi, atunci tu produci un jurnalism prost. Dar daca vrei sa faci jurnalism de calitate, atunci trebuie sa crezi ca ai cititori destepti”, conchide Juan Antonio Giner, cu zambetul sau de “optimist media” care-l face unul dintre cei mai simpatici actori de pe piata media quality din lume.