Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Banalizarea notei 10

Banalizarea notei 10
de la 01 Iul. 2013
Banalizarea notei 10 Tags: evaluare nationala 2013invatamantexamenbacalaureatmatematicalimba romanauniversitate

De la "fabricile de diplome", facultatile in care intrai fara examen si absolveai fara batai de cap, sistemul de invatamant din Romania a ajuns la faza "fabricilor de note bune". De-abia implementat, conceptul abordarii serioase, sub stricta supraveghere, a examenelor de la finalul ciclurilor de invatamant e subminat de politica subiectelor facile, care dau sute de absolventi de 10 si procente fabuloase de promovabilitate. Cu ce pret toate astea?


Peste 75% dintre elevii inscrisi zilele trecute la testarea de Evaluare Nationala au obtinut note peste 5. In numai un an, promovabilitatea s-a imbunatit cu mai bine de 10 procente, fara sa mai punem la socoteala contestatiile, care abia urmeaza sa fie depuse pentru sesiunea 2013.

„Spre deosebire de anul trecut, in acest an subiectele au fost calibrate corect, adica de nivel mediu plus. Notele sunt distribuite corect pe curba lui Gauss”, explica, savant, surse din Ministerul Educatiei. In fapt, testele au fost, pur si simplu, ridicol de simple, „la mintea cocosului”, replica voci avizate – si tot mai numeroase.

Ca va fi fost un reflex al sistemului - caruia i s-au imputat mereu rezultatele dezastroase ale ultimelor generatii de elevi - de a slabi gradul de dificultate al subiectelor pentru a lasa loc unei aparente de profesionalism, ca va fi fost o actiune premeditata la nivelurile cele mai inalte ale politicii pentru a castiga putina pace sociala, conteaza si nu prea.

Intrebarea care se pune e cui ii foloseste o generatie de elevi care nu isi cunoaste adevaratul potential si, pornind de aici, ce efecte perverse induce in mediile social si educational o astfel de rasturnare a sistemului de referinta a valorii in scoala romaneasca.

Cum se impute pestele de la cap

Eliminarea, acum mai bine de un deceniu, a examenelor clasice de admitere in facultati a fost prima mare lovitura data calitatii invatamantului romanesc. In goana dupa bani, universitatile au abandonat filosofia performantei pana intr-acolo incat, pentru a se asigura ca vor avea platitori de taxe si in semestrele urmatoare, au pus presiune pe profesori sa-i treaca, cu orice pret, pe studentii incapabili. Rezultatul: mii de absolventi de facultate fara loc de munca sau care sunt obligati de piata sa presteze munci sub nivelul diplomei de absolvire... Boom-ul retelelor sociale, cu aluviuni de ineptii si de fraze fara nici o legatura cu gramatica si ortografia limbii romane, a relavat, cum nu se putea mai bine, in ultimii ani, dezastrul scolii romanesti.

Selectia valorilor, faza pe gradinita 

Dupa abandonarea exemenelor de admitere in facultati si inlocuirea lor cu rezultatele de la Bacalaureat, eventual in medie cu cele ale anilor de liceu, presiunea selectiei celor mai bune produse ale invatamantului romanesc a cazut, inevitabil, pe seama treptelor inferioare de examinare – Bacalaureat si Evaluarea Nationala.

Aveai o medie buna in anii de liceu si te descurcai onorabil la BAC, aveai loc bugetat la orice universitate de prestigiu din Romania! Chestiunea a fost multa vreme contestata, in contextul in care unele judete din tara, unde supravegherea la BAC se presupunea a fi mai relaxata, ieseau invariabil campioane ale evaluarilor, in detrimentul unor judete cu licee mai riguroase si cu examene de final de ciclu pe masura. Daca nu te nasteai in judetul corect, aveai, din start, sanse mai mici sa prinzi o facultate buna, desi, teoretic, valoarea te recomanda pentru asa ceva.

Inasprirea recenta a supravegherii examenelor, dictata de fostul ministru Daniel Funeriu, a aratat, in premiera, un tabou cat de cat real al performantei (mai degraba a lipsei de performanta) din sistemul de invatamant. Numai ca schimbarile de garda de la Minister si inspectoratele scolare au venit cu aceasta modificare de abordare pe care, cu cateva zile inaintea BAC-ului, testele si rezultatele de la Evaluarea Nationala nu fac decat sa o anticipeze.

Cu o Evaluare fara probleme, cu un Bacalaureat care se asteapta sa fie la fel si fara examene serioase de admitere la facultate, cum se mai triaza adevaratele valori in Romania? In ritmul acesta, singurele criterii valide de departajare e de asteptat sa apara la finalul gradinitei...

Note bune pentru to(n)ti

Inainte de toate, primul risc al Evaluarii din acest an este uniformizarea in jos a valorilor. “In Bucuresti, peste 10% dintre elevi au luat nota 10 la Matematica, iar 40% au izbutit o nota peste 9! Sint rate de succes de doua ori mai mari decit in 2012 si de aproape trei ori mai mari decit in 2011”, scrie jurnalistul Catalin Tolontan.

Cand 10% dintre elevi iau nota 10, insemna ca intre intre un elev bunicel si unul exceptional nu mai e nici o diferenta, iar acest fapt e de natura, daca nu sa-i demotiveze, atunci cel putin sa-i frustreze pe elevii de top.

Aflat la ani lumina de eficienta si pragmatismul celor mai bune sisteme occidentale de invatamant, scoala romaneasca a trait, in ultimele decenii, doar din performantele elitelor sale. Acum, noile directive venite dinspre inspectorate lovesc tocmai in elite. Sa facem din elevii de top niste omologi ai mediocrilor de nota 10 inventati peste noapte e, totusi, un lux pe care nu ni-l putem permite!


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Tiberiu 2013-07-01 02:51:51
Gradul mare de incultura al celor pusi in fruntea Ministerului Educatiei a determinat "elaborarea" subiectelor "savante" pe care si un copil de clasa a V-a le-ar fi rezolvat. Daca anul trecut subiectiva era egala cu predicativa, dupa spusele "savantului hormonis pauza" POP, anul acesta au venit "niste somitati" in ale prostiei care au facut niste subiecte de tot rasul. In clasele 5-8 elevii fac ce vor si nu invata nimic sau mai nimic. De aceea probabil s-a tras concluzia daca au avut cu ce s-o traga ca trebuie sa dea subiecte super usoare, ca sa fie in stare ei in primul rand sa le rezolve si apoi elevii. Iar BAC-ul ? Demonstreaza gradul enorm de incultura si nesimtire la toate nivelurile. Daca ar exista legi care sa se si respecte, atunci sistemul de invatamant ar deveni ce a fost odata. Dar cum pestele de la cap se impute, ar trebui exterminati : ministrii, inspectorii scolari, directorii, consilierii, managerii si apoi profesorii. Trebuie o reinnoire totala si definitiva, nu o rotire a "cadrelor" corupte, hoate, mincinoase.
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement