Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Slow business

Slow business
de la 27 Feb. 2014
Slow business Tags: businessromaniavitezaslowbusiness

Timpul inseamna bani, se zice in lumea de business. Altfel spus, intarzierile costa bani. Orice activitate sau orice produs care necesita un timp mai mare de fabricare sau de livrare conduce, in mod logic, la o nota de plata mai "condimentata". Nici macar bunatatile "slow food", atat de la moda in ultima vreme, nu fac exceptie de la regula, desi au in spate o filosofie cu derapaje anti-corporatiste.


Dacă “slow living”-ul e o idee bună în nebunia zilelor noastre, la fel de adevărat e că, pentru a-ți permite acest lux e nevoie, oricum o iei, de “fast business”. Tocmai aici e necazul evidențiat din nou, zilele trecute, de unul dintre cei mai importanți manageri din business-ul autohton, șeful Dacia, Nicolas Maure.
 
“Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad şi este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniţă)”, este citat Maure de presa economică.
 
La 350 de camioane care trec zilnic poarta uzinei de la Mioveni, pierderea Dacia, e, calculată ochiometric, de câteva zeci de milioane de euro anual. Chiar directorul Dacia spune că economia de 30 de euro pe producția unui autoturism e doar una dintre frânele în calea competitivității Mioveniului cu alte uzine ale Renault, precum cea din Maroc. Dar, globalizând pierderile la nivelul întregului mediu de afaceri, avem de-a face cu o sumă care ar trebui să le dea bătăi de cap guvernanților români.
 
Dacă mai punem la socoteală retragerea pripită din România a unor investitori de talia Nokia, care invocase la plecare nerezolvarea problemelor de infrastructură care să lege rapid Clujul de Occident, dacă mai punem pierderea unor investitori precum Mercedes, care vizau Trasilvania, dar care au ales până la urmă Ungaria, vedem cu ochiul liber că avem o problemă majoră legată de infrastructură.
Iar problema nu ține, cum am putea crede, de capriciile unor exportatori sau importatori din țara noastră. “Slow business”-ul e o chestiune generală în România. Avem puține legături aviatice între principalele orașe și, oricum, nu orice om de afaceri își permite să sară în avion ori de câte ori are o întâlnire de afaceri la 400 de kilometri de sediul firmei sale. Și atunci nu ai decât două variante: trenul sau autoturismul.
 
Conform datelor furnizate de CFR Călători, din anii ’30 până azi, trenurile românești nu au câștigat, pe o distanță mare, de genul Cluj-Napoca – București, decât câteva zeci de minute. Dacă apare ceva neprevăzut, ajungi mai târziu decât străbunicul tău! Iar un București – Iași, cu mașini de Poliție plasate, literalmente, în fiecare comună de pe traseu, ajungi să îl faci, dacă e să fii cetățean corect, cu o medie orară ce nu sare cu mult de 50 de kilometri pe oră!
 
50 de kilometri pe oră: iată un indicator neconvențional pentru mediul de afaceri autohton. La 50 la oră, ajungi rupt de oboseală dintr-o parte în cealaltă a țării, a doua zi nu mai ești bun de nimic, și așa mai departe. Uite așa se mai pierd, pe lângă zecile de milioane de la Dacia, alte și alte zile de muncă, alți și alți neuroni blocați în trafic, alte și alte milioane.
 
În Germania, de la Munchen la Dortmund mergi lejer cu o medie orară de 120 de kilometri la oră. De-aia ei sunt unde sunt, iar noi suntem unde suntem.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Cec Onteaza 2014-02-28 06:37:39
In Bucuresti, viteza medie de circulatie in 1915: 18 km/h. In 2014: 15 km/h. Felicitari hotilor care au implementat un sistem modern de coordonare a traficului, implementare doar la nivel de inginerie financiara - cine a incasat banii? Iar la nivel national, in loc ca minerii sa se apuce de facut autostrazi - si daca le faceau la lopata erau gata pana acuma - ei, la ordinul si sub comanda lui Iliescu, au spart capetele intelectualilor, ca de, "Noi muncim, nu gandim" - ganditul intezis! activitate periculoasa!
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement