Ce greseli comit candidatii atunci cand isi cauta un job?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce greseli comit candidatii atunci cand isi cauta un job? Ce greseli comit candidatii atunci cand isi cauta un job?
de Mihai Balescu la 22 Mai. 2018 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
interviu de angajarecandidatilocuri de munca

Orice angajator are nevoie de oameni buni, pregatiti, sau macar de tineri cu potential, capabili sa invete rapid cu ce se "mananca" noul lor job. Din pacate insa, acesti tineri, chiar daca au calitatile necesare, sunt adesea greu de identificat si asta deoarece actioneaza GRESIT atunci cand isi cauta un loc de munca.

Exemple de greseli ale candidatilor:

1. Trimit CV-uri la intamplare, catre zeci de firme, in speranta ca o sa "pice" ceva;

2. Nu se ostenesc sa redacteze o scrisoare de intentie, care sa ii ajute sa iasa in evidenta;


3. Trec in CV, cu litere mari, pretentiile salariale pe care le au;

4. Nu fac o minima documentare despre firma unde vor sa se angajeze si se trezesc la interviu ca intreaba: "Dar firma dvs. cu ce se ocupa, mai exact?";

5. Posteaza pe pagina personala de Facebook tot felul de „nazbatii” care le creeaza o imagine proasta in ochii angajatorilor (pagina personala de Facebook este verificata adesea de angajatorii care vor sa stie mai multe despre un candidat).

Pentru toti acesti tineri, iata cateva sfaturi:

Sfatul nr.1: Atentie la prima impresie!
Aspectul joaca un rol vital!


“Doar superficialii nu judeca dupa aparente”, scria Oscar Wilde. Si, intr-adevar, mai ales in cazul intalnirilor scurte, aspectul are o importanta fundamentala, deoarece el este elementul in baza caruia, pe drept sau pe nedrept, suntem judecati.

Impactul vizual este ca un puzzle compus din mai multe piese: imbracamintea, postura, expresia. Totul trebuie ingrijit cu cea mai mare atentie, altfel exista riscul de a pierde ocazii bune din cauza unor detalii. Astfel:

• Igiena personala si aspectul ingrijit sunt imperative categorice;
• Hainele trebuie sa se potriveasca imprejurarilor, se recomanda evitarea excentricitatilor (blugi cu turul la genunchi sau tricou cu un imprimeu deplasat);
• Strangerea de mana trebuie sa fie scurta si precisa, nu moale si inerta;

Sfatul nr. 2: Gandeste-te la nevoile firmei, nu la ale tale!

Henry Ford, celebrul producator de automobile, sustinea ca cel mai bun truc pentru a comunica foarte bine cu cineva este sa vezi lucrurile din punctul lui de vedere. Asadar, ce nevoi are compania la care vrei sa te angajezi? Porneste de aici si identifica modurile in care te poti face util.

Dar, atentie, niciodata nu e cazul sa iti dai peste cap propria personalitate in functie de exigentele situatiei si nici sa iti modelezi propria vointa dupa dorintele altora.

Un exemplu graitor in acest sens este tehnica de recrutare adoptata in urma cu ani de directorul ziarului Washington Post. Acesta le spunea aspirantilor la functia de redactor: “Hitler era, cu siguranta, sever. Sever, dar drept”. Cei care isi exprimau acordul cu acest punct de vedere, doar ca sa ii intre in gratii, erau imediat trimisi la plimbare.

Sfatul nr. 3: Fii foarte atent la ce spune angajatorul!
Proceseaza fiecare frantura de informatie!


“Avem doua urechi si o limba pentru a asculta mai mult decat vorbim”, se spune. Intr-adevar, este foarte important sa iti asculti cu atentie interlocutorul pentru a putea pregati terenul propriei interventii. Ascultandu-l, poti lua cele mai potrivite masuri pentru a fi in armonie cu asteptarile lui.

In plus, este important sa asculti si “cu ochii”, adica sa privesti atent in jurul tau, sa observi acele detalii care iti pot da o idee despre interlocutor si despre mediul din care face parte.

Tocmai de aceea, perioada de asteptare in anticamera, inainte de a intra in biroul angajatorului, nu trebuie vazuta ca o pierdere de vreme, ci ca o oportunitate de a acumula informatii utile privind pur si simplu in jur sau punand cateva intrebari secretarei.

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x