Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Dacia, cel mai valoros brand romanesc in 2018


Dacia, cel mai valoros brand romanesc in 2018
de la 13 Iul. 2018
Dacia, cel mai valoros brand romanesc in 2018
Tags: branduri romanestidaciabanca transilvaniatop branduri

Dacia ramane si in 2018 cel mai valoros brand romanesc, conform unui studiu de specialitate realizat de cei de la Brand Finance. Conform datelor obtinute, constructorul auto de la Mioveni ar avea o valoare a brandului stabilita in prezent de nu mai putin de 1.243 de milioane de euro. Comparand cu datele obtinute in urma cu un an, putem observa o crestere a valorii brandului cu 2 procente. Top 10 branduri romanesti nu vine cu surprize mari in acest an, clasamentul fiind schimbat doar intr-o mica masura in comparatie cu anul trecut.

Producatorul auto nici macar nu a avut emotii in acest sens, pozitia de lider delimitandu-l categoric fata de urmatoarele branduri. Pozitia secunda a clasamentului brandurilor romanesti in acest an ii revine tot magazinului de comert electronic eMag. Ca brand, putem spune ca eMag are o valoare stabilita la 458 de milioane de euro. Practic, vorbim despre o valoare de mai bine de doua ori mai mica decat cea a producatorului auto de la Mioveni. 
 
Ultima pozitie a podiumului este ocupata si in acest an de retailerul de bricolaj Dedeman, cu o valoare de brand stabilita la 304 milioane de euro. O crestere spectaculoasa in acest caz de aproape 47 de procente in comparatie cu valoarea stabilita in urma cu un an. Clasamentul este continuat de cei de la Petrom, carora le-a fost stabilita o valoare de brand de 194 de milioane de euro, in crestere de asemenea cu 20%. Locul 5 este ocupat de compania de telecom DIGI RCS&RDS, cu o valoare de brand de 186 de milioane de euro. Si in acest caz se poate observa o crestere de 24 de procente. 
 

Banca Transilvania, cel mai mare brand bancar in 2018

 
Banca Transilvania este cea mai bine cotata institutie bancara din acest top al brandurilor romanesti, ocupand pozitia a 6-a, cu o valoare de brand de 148 de milioane de euro. In cazul Bancii Transilvania, se poate oberva o crestere cu 14 procente in comparatie cu cifra inregistrata cu un an in urma. Locul 7 este ocupat de cei de la Bitdefender, o companie de tehnologie cu o valoare de brand de 118 milioane de euro. BRD urca o pozitie in comparatie cu clasamentul din 2017, ajungand pe locul 8 in acest top, cu o valoare de brand de 112 milioane de euro. 
 
Si cei de la Electrica urca o pozitie in acest an, ajungand pana pe locul 9, cu o valoare stabilita la 110 milioane de euro. Astfel, si in acest caz avem o crestere spectaculoasa, valoarea de brand din urma cu un an fiind de doar 80 de milioane de euro. BCR, cea de-a treia institutie bancara din acest top, scade doua pozitii in acest an, pana pe locul 10, cu o valoare stabilita la 91 de milioane de euro, in scadere cu nu mai putin de 20 de milioane in comparatie cu anul trecut. 
 
Valoarea cumulata a tuturor celor 50 de branduri din acest top a ajuns in acest an la 4.3 miliarde de euro, in crestere fata de anul trecut cu 14%. Cei de la Brand Finance au remarcat astfel faptul ca valoarea brandurilor s-a dublat practic, in comparatie cu cresterea de 7% a economiei romanesti. Astfel, specialistii Brand Finance tin sa sublinieze faptul ca brandurile puternice pot depasi in performanta restul economiei. Nu in ultimul rand, acestia remarca faptul ca nu mai putin de 40 din cele 50 de branduri au crescut in comparatie cu anul trecut. 
 

Televiziunea Romana, in cadere libera 

 
CEC Bank este unul dintre acele branduri care au scazut in acest an, cazand de pe locul 13 pe 18, cu o scadere de la 63 la 60 de milioane de euro. Bancpost a avut parte de o coborare si mai drastica, de pe 27 pe 42, cu o scadere de la 27 la 20 de milioane de euro. TVR stabilieste insa recordul in aceasta privinta, cu o scadere de la 30 la 18 milioane de euro, si cu o coborare de pe locul 24 pe 49. 
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement