H&M anunta reduceri masive la haine, din cauza stocurilor ramase nevandute
h&mretailerhainemodaimbracaminte
Retailerul suedez de imbracaminte si accesorii, H&M, anunta reduceri masive, ca urmare a dezastrului stocurilor de haine ramase nevandute si a unor greseli de natura logistica.
H&M, unul dintre cei mai mari jucatori mondiali din industria modei se confrunta cu mari probleme. Compania va reduce preturile si mai mult in trimestrul acesta, avand foarte multe stocuri de haine ramase nevandute. Stocul de haine nevandute a crescut cu 13% la 4 miliarde de dolari, intr-un moment in care H&M incearca sa scada cat mai repede acest stoc.
Cifrele publicate de companie arata ca brandul H&M pierde din ce in ce mai mult teren pe piata. Cresterea veniturilor companiei a incetinit pentru al patrulea trimestru consecutiv, cu vanzari de 6,7 miliarde de dolari in al doilea trimestru, cu un profit de 666,9 milioane de dolari.
Citeste si:
Dupa GDPR, o noua Directiva UE bulverseaza mediul de afaceri
Michelle Wilson, analist in cadrul Berenberg, declara ca "Problemele H&M au nevoie de mult timp pentru a se rezolva. Problema inventarului s-a rostogolit pentru al saptelea trimestru consecutiv”
In 2018, in doar trei luni, profitul operational al companiei a scazut cu 62%, iar actiunile firmei au ajuns la cel mai mic pret din 2005, la bursa din Stockholm. Unul dintre motive este rivalitatea dintre H&M si Zara, care s-a mutat si in mediul online, Tranzitia catre comertul electronic a devenit extrem de accelerata, iar H&M a pierdut teren.
De asemenea, scandalul in care a fost implicata compania anul trecut si acuzatiile de rasism care au urmat au dus la inchiderea mai multor magazine din Africa de Sud si la o lovitura de imagine fara precedent pentru grupul suedez.
Si o greseala de logistica a stat la baza declinului companiei. Directorul executiv Karl-Johan Persson a spus marti ca a fost o greseala a companiei sa limiteze varietatea produselor anul trecut, desi se asteapa ca vanzarile sa creasca in a doua jumatate a anului acesta.