Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Magazinele mici pierd teren in fata marilor retaileri din cauza ca vand "pe caiet"


Magazinele mici pierd teren in fata marilor retaileri din cauza ca vand pe caiet
de la 21 Mai. 2018
Magazinele mici pierd teren in fata marilor retaileri din cauza ca vand "pe caiet"
Tags: retailermarketingonlinepromovarebusinessafacerimagazine miciinvestitii

Spre deosebire de marile lanturi de magazine, comerciantii traditionali isi vand o mare parte din marfa pe datorie, ceea ce ii duce la faliment pe cei mai multi dintre intreprinzatori.


Cele aproximativ 75.000 de magazine care practica comertul traditional, pierd teren in fata marilor retaileri, din cauza clientelei, care se aprovizioneaza "pe caiet". Din aceasta cauza, mii de unitati intra anual in faliment, in timp ce magazinele mari isi majoreaza afacerile in mod constant.

Micii intreprinzatori din comert nu investesc in branding si in reclama, in timp ce marile magazine cunosc si exploateaza la maximum oportunitatile de promovare, care sunt decisive in comert. Clientii se indreapta catre magazine care au o imagine, un brand propriu, deoarece, la nivel subconstient, asimileaza reclama cu garantia calitatii.

 Feliciu Paraschiv, proprietar Paco Supermarket, este de parere ca micile magazine ies in pierdere atat din cauza practicii de a comercializa "pe caiet", dar si din cauza  lipsei de interes a micilor chioscari fata de imaginea brandului.
 
"Cea mai mare prostie in comertul traditional este sa dai pe caiet. La inceput, dadeam pe caiet si acel caiet reprezenta un sfert din valoarea marfii pe care o aveam. Bineinteles ca jumatate din bani nu i-am mai recuperat. In contextul actual, caietul inseamna o ilegalitate, dar cel putin jumatate din retailerii traditionali fac asta", spune Feliciu Paraschiv.
 
Lantul de magazine Paco Supermarket este unul dintre cei mai puternici jucatori locali din comertul alimentar. Retailerul contine 11 magazine si avea afaceri de 70 milioane de lei in 2016, ultimul an pentru care exista date publice.
 
 Feliciu Paraschiv este de parere ca "oamenii nu vor sa investeasca, nu pentru ca nu au bani, ci pentru ca le e frica sa aiba o viziune si sa mearga la banci. Si atunci ei raman la ce au, ba mai mult, „cheltuie profitul pe jeep-uri si pe plecari in vacante all-inclusive la bulgari".

Magazinele obisnuite pierd teren si din cauza politicii de extindere a marilor retaileri, care acapareaza fiecare spatiu gol din cartiere sau din zonele foarte tranzitate ale marilor orase. Astfel, majoritatea clientilor se indreapta catre acest gen de magazine, in timp ce micilor intreprinzatori le ramane ca singura varianta sa se multumeasca cu o masa din ce in ce mai redusa de oameni, care le ramane fidela, datorita posibilitatii de a cumpara "pe datorie".

Ce solutii ar putea sa gaseasca magazinele mici?

Daca nu detin resursele financiare pentru strategii de marketing si extindere, magazinele mici au o varianta ieftina, la indemana si care asigura dezvoltarea afacerii in timp foarte rapid. Este vorba despre comertul online. Din pacate, foarte putini comercianti mici apeleaza la aceasta facilitate.  

Datorita dezvoltarii retelelor sociale si platformelor de comert online, magazinele mici au ocazia de a se dezvolta la costuri foarte reduse, iar publicitatea este, in cele mai multe dintre cazuri, gratuita.

Acest sector este abordat de lanturile mari, care "acapareaza" piata si in mod electronic, fiind constiente de oportunitatile nemarginite pe care le ofera internetul.

Micii intreprinzatori ar trebui sa profite de sansa oferita de marketingul online, si sa isi branduiasca firmele, sa lupte pentru a se dezvolta si sa renunte la practica comertului "pe caiet", in caz contrar, specialistii avertizeaza ca tot mai multi antreprenori vor da faliment si in acest an.

Citeste si: 5 motive pentru care angajatii nu isi iau concediu (si cum poti sa-i incurajezi sa o faca)
 
Sursa foto: pexeles.com
 


Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 4 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016