Scandalul emisiilor poluante, acum si in Japonia: Mazda, Suzuki si Yamaha, dupa Nissan si Subaru
scandalul noxelorsuzukiyamahamazdajaponia
Trei dintre cele mai mari companii de automobile japoneze, Mazda, Suzuki si Yamaha, sunt acuzate de catre autoritati pentru falsificarea rezultatelor testelor cu privire la emisiile poluante.
Atat companiile de automobile Mazda si Suzuki, alaturi de producatorul de motociclete Yamaha au admis faptul ca au recurs la utilizarea unor metode inadecvate pentru testarea noxelor poluante ale noilor vehicule si economiile de carburant, se arata intr-un
comunicat al guvernului de la Tokyo, citat de Reuters.
Aceasta problema a iesit la lumina dupa ce Ministerul Transporturilor din Japonia a cerut unui grup de 23 de producatori de masini si motociclete din Japonia sa examineze procedurile de testare folosite in cadrul companiilor, in urma
scandalului de la Subaru si Nissan Motor.
In cazul companiei Suzuki, aproape jumatate dintre cele 12.819 de noi vehicule inspectate au implicat proceduri inadecvate, a anuntat Ministerul Transporturilor.
“Este o problema majora ca ne confruntam cu un numar atat de mare de vehicule, vom lua situatia foarte in serios” a declarat presedintele Suzuki, Toshihiro Suzuki, in cadrul unei conferinte de presa, cerandu-si totodata scuze fata de clientii si partenerii de afaceri.
Proceduri necorespunzatoare s-au gasit intr-un numar mai mic in cazul vehiculelor produse de Mazda si Yamaha. In cazul Mazda, sunt afectate doar 3,8% dintre cele 1875 de vehicule inspectate in ultimii patru ani, iar la Yamaha doar 2,1% din 335 de motociclete inspectate in ultimii doi ani si jumatate.
In urma rezultatelor acestor verificari si a comunicatului Ministerului Transporturilor din Japonia, actiunile companiilor Suzuki si Yamaha au scazut cu peste 5%, in timp ce actiunile Mazda s-au depreciat cu aproximativ 1,3%.
De mentionat insa ca, in Europa, scandalul falsificarii acestor teste a avut o anvergura mult mai mare pentru compania Volkswagen, iar scandalul a fost mult mai rasunator, lasandu-se cu urmari mult mai grave
decat in cazul companiilor japoneze.
Citeste si:
Blue Air devine Blue Air Aviation, societate pe actiuni