De ce e important pentru companii sa investeasca in programe de teambuilding pentru angajati
teambuildingteambuilding angajatiprograme teambuilding
Angajatorii romani au inteles deja cat de important este sa investeasca in consolidarea relatiilor dintre angajati, dar si in organizarea de evenimente prin care acestia sa se cunoasca mai bine si sa invete sa lucreze in echipa. Probabil acesta este si motivul care a convins companiile romanesti sa investeasca anul trecut 5 milioane de euro in programe de teambuilding.
Un studiu realizat de HPDI firma ce furnizeaza solutii de leadership si dezvoltare a resurselor umane, arata ca angajatorii romani au investit 5 milioane de euro in 2016 in activitati de relaxare pentru salariati.
Cele mai multe dintre companiile care investesc in programe de teambuilding activeaza in domenii precum automotive, banking si IT, servicii, productie, retail si gas&oil.
“Jocurile si exercitiile dintr-un teambuilding ii pot face pe participanti sa constientizeze problemele sau atuurile pe care ei le au in cadrul unei echipe. Spre deosebire de oamenii din companiile foarte mari, angajatii firmelor mici si medii nu au fost supusi unor zeci de programe de tembuilding si nu sunt reticenti in a se implica in astfel de activitati. Nu dau ochii peste cap si spun ca deja stiu tot ceea ce vrei sa-i inveti”, spune Petru Pacuraru, managing partner si trainer al Human Performance Development International (HPDI).
Spre deosebire de anii trecuti, in 2015 au apelat la programe de teambuilding pentru angajati tot mai multe companii mici si mijlocii.
Valea Prahovei, in special Poiana Brasov, si litoralul raman in topul destinatiilor preferate de clientii care apeleaza la programe de teambuilding. In comparatie cu anii trecuti, in 2015, s-au inregistrat mai multe cereri pentru statiunile de pe Valea Oltului, in timp ce teambuilding-urile in strainatate au fost la polul opus. De asemenea, cele mai multe companii au ales activitatile outdoor.
“Majoritatea participantilor isi doresc activitati care presupun un nivel mai ridicat de efort fizic, deoarece munca lor este una sedentara. In plus, activitatile outdoor scot adesea participantii din zona lor de confort si descopera, astfel, foarte multe lucruri despre ei si despre colegii lor”, mai spune Petru Pacuraru.
In cazul HPDI, cele mai solicitate programe au fost E-Hunters si Game of Thrones, dar au existat si participanti care au ales activitati in care si-au testat cu adevarat limitele, precum Bootcamp si Survivor. In cadrul acestor programe, cei implicati se trezesc la 5 dimineata, isi instaleaza tabara in padure si au de parcurs un traseu cu capcane. In plus, nu se intorc la masa de pranz, ci sunt nevoiti sa-si procure singuri hrana.
Pentru 2016, HPDI isi va dezvolta reteaua regionala si va lansa o noua serie de programe integrate de teambuilding, axate in special pe hi-tech si simulari de business.
“Cand spun simulari de business, nu ma refer la crearea unui mediu virtual, ci, efectiv, participantii se vor ocupa de gestionarea unui muzeu, a unei cafenele sau a unui teatru. O alta activitate ar fi organizarea si promovarea unui eveniment de catre participanti”, completeaza managing partner-ul HPDI.
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro