Comunicat ANCOM: Contractele incheiate pentru furnizarea de servicii de comunicatii electronice SE VOR MODIFICA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Comunicat ANCOM: Contractele incheiate pentru furnizarea de servicii de comunicatii electronice SE VOR MODIFICA Comunicat ANCOM: Contractele incheiate pentru furnizarea de servicii de comunicatii electronice SE VOR MODIFICA
de Manager.ro la 24 Feb. 2012
Urmareste-ne pe Google News
comunicatancomserviciicomunicatiimodificaricontracte

"Conform noului cadru legal din domeniul telecom, incepand cu 25 februarie 2012, in scopul protectiei consumatorilor, contractele incheiate de acestia cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice vor contine mai multe clauze minime obligatorii. De asemenea, noile dispozitii legale stabilesc, printre altele, un prag maxim pentru durata initiala a contractului si aduc unele modificari referitoare la incheierea contractelor la distanta ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicatii electronice", anunta Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii.

Potrivit ANCOM, "durata maxima initiala a contractelor incheiate cu utilizatorii finali persoane fizice nu mai poate depasi 24 de luni. Furnizorii au obligatia de a le oferi consumatorilor si posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durata contractuala de cel mult 12 luni, astfel incat acestia sa poata alege oferta care se potriveste cel mai bine nevoilor lor. Totodata, in cazul in care utilizatorii finali persoane juridice doresc sa beneficieze de servicii de comunicatii electronice in conditiile oferite consumatorilor, furnizorii au obligatia sa dea curs solicitarilor acestora."

"In ceea ce priveste clauzele contractuale, potrivit noilor reglementari, operatorii au obligatia de a include in contracte, printre altele,restrictiile pe care le impun in ceea ce priveste utilizarea echipamentului terminal, categoriile de masuri pe care le pot lua in cazul aparitiei unor incidente sau amenintari de securitate, precum si informatii privind procedurile de gestionare a traficului in scopul de a evita congestionarea retelei.

Aceste informatii vor permite abonatilor, de exemplu, sa afle daca furnizorul le va restrictiona accesul catre anumite site-uri sau aplicatii de pe internet, daca le va coda telefonul in reteaua sa sau daca le va limita viteza de transfer dupa atingerea unui anumit volum al traficului. In cazul incidentelor sau amenintarilor de securitate, furnizorii trebuie sa prevada in contract tipul de actiune pe care ar putea sa o intreprinda si impactul acesteia asupra continuitatii furnizarii retelelor si serviciilor la un nivel normal (de exemplu: limitare, restrictionare sau intrerupere a serviciului), precum si conditiile in care se vor produce aceste restrictionari.


In afara acestor noi clauze, contractele trebuie sa contina, ca si pana acum, datele de identificare a furnizorului, serviciile oferite, calitatea asigurata, tarifele si modul de aplicare a acestora, modalitatea de obtinere a informatiilor la zi privind tarifele, termenul de conectare initiala, tipurile de servicii de asistenta tehnica oferite, durata contractului, conditiile de reinnoire si incetare a contractului, informatii privind suspendarea serviciului, despagubirile in cazul nerespectarii clauzelor contractuale si procedura de solutionare a litigiilor. Mai multe informatii despre ce trebuie sa contina contractele incheiate cu utilizatorii finali sunt publicate pe pagina de internet a ANCOM.

In plus, potrivit reglementarilor ANCOM, contractele incheiate pentru furnizarea de servicii de acces la internet trebuie sa contina clauze referitoare la parametri de calitate precum: viteza nominala/maxima de transfer a datelor, viteza minim garantata, daca este cazul, intarzierea si variatia intarzierii de transfer, rata pierderii de pachete, termenul de la care va incepe furnizarea accesului la internet, exprimat in zile calendaristice, precum si termenele de remediere a deranjamentelor si de solutionare a reclamatiilor utilizatorilor, exprimate in ore. Furnizorii vor publica trimestrial pe paginile lor de internet valorile acestor parametri, prima raportare urmand sa aiba loc la data de 25 aprilie 2012. Mai multe informatii cu privire la parametrii de calitate aferenti serviciului de acces la internet.

Aceste modificari se aplica atat contractelor incheiate incepand cu 25 februarie 2012, cat si contractelor aflate in derulare, furnizorii avand obligatia de a le modifica, precum si de a informa abonatii despre acest lucru. Avand in vedere ca aceste modificari sunt impuse de prevederile legale, iar nu o manifestare de vointa a furnizorilor in sensul modificarii unilaterale a clauzelor contractuale, utilizatorii aflati in perioada minima contractuala nu vor putea invoca aceste modificari pentru a solicita rezilierea contractului fara plata penalitatilor agreate.

Prin noul cadru legislativ, ANCOM a preluat atributiile de monitorizare si control si asupra contractelor incheiate la distanta intre furnizorii de servicii de comunicatii electronice si utilizatori. Contractele la distanta sunt acele contracte incheiate exclusiv printr-unul sau mai multe mijloace de comunicatie la distanta care nu necesita prezenta fizica simultana a celor doua parti (de regula, telefon sau e-mail). Mai multe informatii privind incheierea sau denuntarea contractelor la distanta pot fi accesate aici.

De asemenea, ANCOM va putea lua masuri specifice, acolo unde este cazul, pentru a asigura accesul si posibilitatea utilizatorilor finali cu dizabilitati de a beneficia de servicii de comunicatii electronice adaptate nevoilor lor si in conditii echivalente celor de care beneficiaza ceilalti utilizatori finali. Pentru a identifica aceste masuri, ANCOM a comandat un studiu de piata care sa arate care este gradul de utilizare a serviciilor de comunicatii electronice in randul persoanelor cu dizabilitati, principalale dificultati cu care se confrunta acestea in achizitionarea si utilizarea serviciilor, precum si propunerile lor cu privire la imbunatatirea situatiei de fapt, pe baza experientei proprii.

ANCOM poate sanctiona furnizorii de servicii de comunicatii electronice pentru neincluderea in contracte a acestor clauze minime obligatorii si poate solutiona litigiile nerezolvate pe cale amiabila dintre utilizatori si furnizori pentru nerespectarea acestor clauze. Pentru solutionarea acestor litigii, utilizatorii se pot adresa ANCOM.
Noile prevederi sunt cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice, act normativ care stabileste cadrul aplicabil la nivel national in domeniul comunicatiilor electronice. Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei in data de 27 decembrie 2011."

" Contracte

1. Contractul-cadru

Potrivit noului cadru telecom, incepand cu 25 februarie 2012, consumatorii beneficiaza de o protectie sporita in relatia lor cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice.
 
Durata contractuala initiala este acea perioada in cuprinsul careia nu poti rezilia contractul cu furnizorul tau de servicii de comunicatii electronice fara plata unor penalitati.

 
Din 25 februarie 2012, contractele incheiate de furnizorii de servicii de comunicatii electronice cu consumatorii trebuie sa aiba o durata contractuala initiala de maximum 24 de luni.
 
De asemenea, consumatorilor li se va oferi si posibilitatea de a incheia contracte cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice cu o durata initiala de 12 luni.
 
 
Clauze minime
 
Potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.111/2011, contractul tau cu furnizorul de servicii (de telefonie, internet sau CATV) trebuie sa contina cel putin:
  1. datele de identificare a furnizorului;
  2. serviciile oferite;
  3. in cazul contractelor de telefonie, optiunea ta de a-ti fi utilizate datele cu caracter personal pentru servicii de informatii privind abonatii sau de registre ale abonatilor;
  4. tarifele pentru fiecare serviciu si produs contractat impreuna cu serviciul , modul de aplicare a acestora, modalitatile prin care pot fi obtinute informatii actualizate privind totalitatea tarifelor practicate de furnizor, modalitati de plata;
  5. tarifele legate de portabilitatea numerelor;
  6. durata contractului;
  7. conditiile de reinnoire a contractului;
  8. conditiile de incetare a furnizarii serviciilor si a contractului;
  9. conditiile in care iti poate fi suspendat serviciul;
  10. la ce despagubiri ai dreptul in cazul in care furnizorul nu respecta nivelurile de calitate si celelalte clauze asumate prin contract;
  11. cum se initiaza procedura de solutionare a litigiilor;
  12. ce masuri vor lua furnizorii in cazul aparitiei unor incidente si  amenintari referitoare la securitatea sau integritatea retelei sau serviciilor;
  13. ce niveluri de calitate se angajeaza sa-ti ofere furnizorul; termenul de conectare initiala la reteaua si/sau serviciile oferite de furnizor, termenul de remediere a deranjamentelor, termenul de solutionare a reclamatiilor;
  14. in cazul serviciilor de acces la internet, parametrii de calitate reglementati de ANCOM;
  15. modul de masurare si gestionare a traficului pentru evitarea congestionarii retelei si cum iti afecteaza acest lucru calitatea serviciului;
  16. ce servicii de asistenta tehnica si de relatii cu clientii iti ofera furnizorul si cum le poti contacta;
  17. ce restrictii iti impune furnizorul la utilizarea echipamentului terminal, precum si la accesarea anumitor servicii sau aplicatii;
  18. cat timp trebuie sa utilizezi un anumit serviciu pentru a beneficia de anumite promotii sau avantaje;
  19. toate sumele pe care le datorezi furnizorului la incetarea contractului, inclusiv, daca este cazul, recuperarea anumitor costuri legate de echipamentul terminal contractat.
Fii atent atunci cand semnezi contractul! Verifica mai ales urmatoarele:

·         ce tarife se aplica si in ce conditii;
·         in cat timp vei fi conectat;
·         ce restrictionari ai la utilizarea anumitor servicii/aplicatii;
·         cum poti anunta o defectiune si in ce termen se remediaza;
·         taxele pe care trebuie sa le platesti daca renunti la contract inainte de termen;
·         in ce conditii se poate suspenda serviciul;
·         la ce despagubiri ai dreptul daca furnizorul nu respecta contractul.

 
Prelungirea automata a contractului
 
In cazul in care contractul tau pentru servicii de telefonie urmeaza sa fie prelungit automat, furnizorul are obligatia de a tipari pe factura pe care o primesti un mesaj de informare cu privire la data la care expira contractul si la data-limita pentru transmiterea raspunsului tau cu privire la prelungirea acestuia. Contractul va fi prelungit automat in caz contrar.
 
In acelasi timp, daca esti utilizator de servicii de telefonie mobila, vei primi si un SMS prin care ti se va reaminti ca urmeaza sa iti expire contractul si care sunt pasii pe care poti sa ii faci in continuare.
 
 
Modificarea contractului
 
In anumite situatii, furnizorul are dreptul sa modifice clauze din contractul tau (servicii oferite, tarife, mod de taxare etc.) dar, in acelasi timp, are obligatia sa te informeze despre aceste modificari, cu 30 de zile inainte de producerea acestora. In acest interval, daca nu esti de acord cu modificarile anuntate, poti renunta la contract fara a plati despagubiri.

2. Incheierea contractelor la distanta

Ce sunt contractele la distanta?
 
Sunt acele contracte la incheierea carora nu este necesara prezenta simultana a partilor contractante. Oferta si acceptarea ofertei sunt lansate prin intermediul mijloacelor de comunicatie la distanta.
 
Un contract la distanta se considera incheiat dupa ce persoana careia i s-a prezentat o oferta isi exprima in mod explicit consimtamantul pentru furnizarea serviciilor in baza ofertei respective.

 
Incheierea unui astfel de contract are avantajul de a nu mai fi nevoie sa te deplasezi la sediul furnizorului, dar, in acelasi timp prezinta si anumite riscuri, cum ar fi, dificultatea de a intelege si retine anumite informatii prezentate in cadrul ofertei. De aceea, trebuie sa te asiguri si tu, prin verificarea cu acuratete a informatiilor transmise de furnizori, ca descrierea caracteristicilor serviciului/serviciilor contractat/e este cea din oferta agreata.
 
Exemple de mijloace de comunicatie la distanta:
 
·          imprimatul neadresat,
·          imprimatul adresat,
·          scrisoarea tipizata,
·          publicitatea tiparita cu bon de comanda,
·          catalogul,
·          telefonul cu interventie umana,
·          telefonul fara interventie umana (automat de apel, audiotext),
·          videofonul (telefon cu imagine),
·          videotextul(microordinator, ecran tv cu tastatura sau ecran tactil),
·          mijloacele electronice,
·          telecopiatorul (fax).


Inainte de incheierea unui contract la distanta, adica la momentul prezentarii ofertei, trebuie sa primesti cel putin urmatoarele informatii:
 
·          datele de identificare a furnizorului, iar, in cazul convorbirilor telefonice, si scopul comercial al comunicarii,
·          caracteristicile esentiale ale serviciilor oferite, precum si perioada de valabilitate a ofertei sau a tarifelor,
·          contravaloarea planului tarifar, precizand numarul de minute, creditul sau traficul de date inclus, daca este cazul, extraoptiunile disponibile si contravaloarea acestora, tarifele pentru apeluri si pentru minutele ori traficul de date suplimentar, dupa caz, tariful de conectare sau instalare, precum si valoarea totala aferenta intregii perioade contractuale initiale, cu toate taxele incluse,
·          conditiile de utilizare a minutelor incluse, a creditului sau a traficului inclus, dupa caz,
·          daca este cazul, pretul echipamentului terminal oferit, modalitatile de efectuare a platii, precum si modalitatea si costurile de livrare a acestuia,
·          data la care este considerat incheiat contractul,
·          daca este cazul, durata contractuala minima, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile,
·          faptul ca ai dreptul de a denunta unilateral contractul si termenul de exercitare a acestuia
·          modalitatile prin care pot fi obtinute informatii detaliate privind oferta comerciala a furnizorului.

 
Dupa acceptarea ofertei comerciale, deci dupa incheierea contractului, trebuie sa primesti, in scris, in termen de 5 zile lucratoare, urmatoarele informatii:

 
·          clauzele minime prevazute de legislatia in vigoare,
·          conditiile de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala,
·          conditiile de returnare a echipamentelor, in cazul in care utilizatorul final isi exercita dreptul de denuntare unilaterala,
·          adresa, numarul de telefon sau fax, precum si adresa de e-mail la care utilizatorul final poate depune o reclamatie,
·          informatiile privind service-ul postvanzare,
·          garantiile oferite pentru echipamentele terminale livrate.

 
Dreptul de denuntare a contractului fara penalitati
 
Ai dreptul de a solicita incetarea contractului incheiat la distanta, fara plata vreunor penalitati sau despagubiri si fara invocarea vreunui motiv, in termen de 14 zile lucratoare de la:
 
·          data incheierii contractului sau de la data transmiterii in scris a informatiilor mentionate anterior; termenul de 14 zile se poate prelungi la 90 de zile daca furnizorul nu iti transmite in scris aceste informatii;
·          data livrarii echipamentului terminal, daca este cazul.

 
Dupa expirarea acestor termene, vei putea rezilia contractul in aceleasi conditii ca si in cazul contractelor incheiate in scris, in functie de prevederile exprese din contractul tau.
 
Atentie!

In cazul in care alegi sa denunti unilateral un contract incheiat la distanta, in conditiile de mai sus, ai obligatia sa achiti contravaloarea serviciilor de care ai beneficiat  in perioada dintre data activarii serviciului si data incetarii contractului si, daca este cazul, costurile directe ale returnarii echipamentului terminal. Pe de alta parte, daca este cazul, furnizorul iti va returna sumele platite in avans, in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului.

Parametrii de calitate aferenti serviciului de acces la internet

Pana la data de 20 ianuarie 2012, toti furnizorii de servicii de acces la internet au obligatia de a include in contractele incheiate cu utilizatorii finali un set de indicatori de calitate pentru serviciul de acces la internet. Pana la data de 1 ianuarie 2012, furnizorii au obligatia de a publica o procedura privind masurarea parametrilor de calitate. Primele date cu privire la acesti parametri vor fi facute publice pe paginile proprii de internet ale furnizorilor pana la data de 25 aprilie 2012 pentru perioada de raportare aferenta trimestrului I.
 
Parametri de calitate tehnici

Furnizorii de servicii de acces la internet vor avea obligatia includerii in contracte a urmatorilor parametri de calitate tehnici:

viteza de transfer a datelor - in contracte vor fi incluse viteza nominala/maxima de transfer a datelor si viteza minim garantata de transfer a datelor. In cazul in care furnizorul nu asigura o viteza minim garantata, acesta va mentiona explicit in contract si in conditiile generale acest lucru. Majoritatea serviciilor de acces la internet sunt de tip "best effort", calitatea acestor servicii depinzand in foarte mare masura de modul de planificare a retelei de catre furnizori.
intarzierea de transfer, in cazul in care furnizorul asigura o valoare garantata;
variatia intarzierii de transfer, in cazul in care furnizorul asigura o valoare garantata;
rata pierderii de pachete, in cazul in care furnizorul asigura o valoare garantata.


ANCOM va realiza, administra si pune la dispozitia publicului, pe pagina de internet proprie, o aplicatie interactiva care va permite utilizatorilor sa masoare indicatorii de calitate tehnici ai propriului furnizor. ANCOM va realiza si va publica trimestrial pe pagina proprie de internet statistici cu privire la acesti indicatori de calitate, astfel incat utilizatorii sa isi formeze o opinie referitoare la calitatea serviciului oferit de furnizorii de servicii de acces la internet.

Parametri de calitate administrativi

Totodata, furnizorii de servicii de acces la internet vor include in contracte si o serie de parametri de calitate administrativi precum:

termenul de la care va incepe furnizarea accesului la internet exprimat in zile calendaristice;
termenul de remediere a deranjamentelor exprimat in ore;
termenul de solutionare a reclamatiilor utilizatorilor exprimat in ore.


Furnizorii vor publica trimestrial pe paginile lor de internet valorile parametrilor de mai sus si, in plus, frecventa reclamatiilor utilizatorului, frecventa reclamatiilor referitoare la deranjamente si frecventa reclamatiilor privind corectitudinea facturarii. Furnizorii vor mentine pe pagina de internet date complete si exacte cu privire la acesti indicatori, astfel incat utilizatorii finali sa poata accesa si valorile corespunzatoare ultimelor patru trimestre."

SURSA: Comunicat "Contractele incheiate pentru furnizarea de servicii de comunicatii electronice se vor modifica"/23 februarie 2012

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x