Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

FORBES CEE Forum 2015: 25 de strategii de crestere sustenabila

FORBES CEE Forum 2015: 25 de strategii de crestere sustenabila
de la 25 Sep. 2015
FORBES CEE Forum 2015: 25 de strategii de crestere sustenabila Tags: forbes cee forum23 septembriebucuresticonferintabnrcrestere economicavalentin lazeaflorin talpes

Pe 22 si 23 septembrie 2015, la Athenee Palace Hilton Bucuresti, redactia Forbes Romania a organizat Forbes CEE Forum, a doua editie a evenimentului economic de o asemenea magnitudine, in cadrul caruia au fost analizate principalele probleme care stau la baza situatiei economice si politice din Europa Centrala si de Est, tarile Baltice si Orientul Mijlociu. Anul acesta, la Forbes CEE Forum, principalii actori de pe scena politica si economica din Europa Centrala si de Est, alaturi de editori din reteaua internationala Forbes, au dezbatut propuneri pentru o strategie sustenabila de crestere economica. Gasiti mai jos principalele teme si opinii din cele doua zile de conferinta: Deschidere:


Valentin Lazea, economist sef Banca Nationala a Romaniei (BNR)

"Nu s-a constientizat in Romania ca in perioada 2006-2008 am avut o dubla criza, pe langa criza mondiala am avut si o criza indusa de noi prin cresteri cu  7%. Toata lumea crede ca daca nu ar fi fost criza mondiala am fi fost foarte bine, nu este asa. Avem de ales intr-o crestere fortata sau o crestere constanta, nesatisfacatoare pentu multi dar nu prin politici monetare si fiscale ci prin lucruri neplacute pe termen scurt dar care aduc beneficii pe termen lung".

Sesiunea I: O perspectiva de ansamblu

Ion Sturza, Presedinte Fribourg Capital, fost Prim-Ministru al Republicii Moldova

"Romania a facut un efort remarcabil in 2009. Poate ca nu a fost o contributie foarte mare la bugetul propriu-zis, dar un lucru foarte important, Romania a capatat increderea pietelor si a trecut relativ usor acesti ani, lucru care astazi e un mare avantaj"

Florin Talpes, CEO Bitdefender

"Cred ca in zona de IT exista trei directii de dezvoltare majora: prima directie, serviciile de IT, care se dezvolta masiv in Romania. A doua directie este data de serviciile de dezvoltare software. Industria asta va creste foarte mult in viitor. Daca ne uitam la raportul cerere-oferta, la trei posturi deschise in zona de software sunt doar doi candidati. De aici vine o crestere de salarii, sustenabila, pentru ca e data de raportul cerere - oferta. A treia directie e legata de dezvoltarea de produse in zona de high-tech sub marca proprie si distributia lor internationala"

Karoly Borbely, Manager Departament Strategie Investitionala IPO, Hidrolelectrica:

"Energia este pe drumul cel bun si in prezent exista o strategie in vigoare. Ne dorim ca aceasta strategie sa fie reala si sa raspunda nevoilor acestei tari"

Mihai Marcu, Presedinte Medlife

"Romania este un importator net de capital. Aceasta cifra scade, dar inca are nevoie de capital de dezvoltare. De exemplu, in domeniul medical, nevoia de investitii e foarte mare"
"Romania nu duce lipsa de medici cu adevarat buni in orasele mari. Multi medici romani se adapteaza tehnologiei"

Ionut Simion, Country Managing Partner PwC Romania

"Inovatia trebuie sa devina cu adevarat o prioritate a Romaniei. Acest efort investitional nu trebuie facut doar de stat, ci si de mediul de business din Romania. Exista o preocupare"


Sesiunea II - SISTEMUL BANCAR SI OPORTUNITATILE DE FINANTARE

Omer Susli, Proprietar Praktiker Romania


"Ca sa intalnesti succesul in business, intotdeauna trebuie sa fii cu un pas inaintea altora din domeniu"
Ioana Filipescu, Managing Director, Filipescu Visa Financial Advisors

"2014 si 2015 arata mai bine. Arata ca activitatea s-a stabilizat undeva la circa 50% din valorile pietei dinainte de criza. Este remarcabil ca talia medie a tranzactiilor are o tendinta de crestere, dar ramane mica in comparatie cu talia medie a tranzactiilor la nivel european"

Mihai Muntean, Chief Sales Officer NN Romania

"93% din activele fondului de pensii sunt investite in piata locala, ceea ce inseamna ca banii raman in tara. Obtinerea unui randament cat mai bun este o prioritate pentru administratorii fondurilor de pensii facultative, de departe cel mai mare investitor local"

George Georgakopoulos, CEO Bancpost Romania

"Romania este un loc foarte bun sa te afli si sa investesti. Momentul investitional este corect. Exista oportunitati de investitie in multe sectoare din economie si sectorul bancar este solid si capabil sa sustin cresterea economica"

"Economia si tara este o destinatie atractiva pentru investitori. Ofera un spectru un spectru mai larg de potential. Apoi, se bucura de o crestere a PIB-ului. in acelasi timp, faptul ca inflatia este sub control, este solida din punct de vedere macroeconomic, este apreciat de investitori"

Sesiunea III- ENERGIA SI RESURSELE NATURALE CA MOTOARE DE CRESTERE

Steven Borncamp, CEO & Founding President Romanian Green Building Council


"Costurile energiei fac ca o persoana care achizitioneaza sa aiba riscuri. Exista si costuri de sanatate, dar si de reparatii"

Karoly Borbely, Manager, Departament Strategie Investitionala - IPO Hidroelectrica

"In Romania, boom-ul energiei regenerabile a adus un plus, pentru ca au intrat 4-5 miliarde in tara"
"Un mare challenge pentru Guvern si mediul de business este strategia energetica de a produce un document care sa corespunda nevoilor Romaniei"

Corneliu Bodea, Presedintele Centrului Roman al Energiei si vicepresedinte Adrem Invest

"Trebuie sa construim o strategie intr-un mediu impredictibil, care este mult mai complicat. Inclusiv lipsa unei strategii poate fi un avantaj intr-un asemenea mediu"

"Cred ca energia regenerabila este un raspuns. Trebuie sa gasim o solutie pentru bunastarea oamenilor pe care ii cunoastem sau ii vom cunoaste in viitor"

 Kinga Daradics, CEO & Country Chairman MOL ROMANIA

"Segmentul downstream are o mare importanta in cadrul grupului, am achizitionat recent peste 200 de statii in Romania, Cehia si Slovacia. Am introdus si un nou concept in consum, care pune mare accent pe servirea clientilor"
"Daca as sintetiza ultimii ani de activitate, putem spune ca am contribuit la bugetul statului roman cu 1,8 miliarde de euro"
“Consideram ca piata romaneasca mai are de facut multi pasi pentru a-si atinge potentialul"

Ziua a doua

Analiza regionala


Maija Golubovica, redactor-sef Forbes Estonia, Letonia si Lituania:

"tarile baltice au avut cel mai mult de suferit de pe urma embargoului, iar acum jumatate de an s-a pus embargo si pe alte produse, cum ar fi conservele. 90% din productia lor in tarile baltice merge in Rusia, iar cand s-a pus embargoul, situatia s-a agravat foarte tare"

Rafi Rosenfeld, Forbes Israel

"Primul punct al oricarei tari care doreste sa intre in domeniul startup-urilor si IT-ului este buna cunoastere a matematicii, este necesar un sistem care sa incurajeze acest tip de educatie"

Sesiunea I - TEHNOLOGIA SI INOVATIA - EUROPA CENTRALA SI DE EST, HUB DE INOVAtIE

Wolfgang Schulz, Director General BMW Group Romania


"Pentru BMW, inovatia este o baza pentru crestere. in companiile de succes, motorul a fost inovatia"
"Cand am lansat BMW i8, ne-am intrebat daca discutam despre masinile electrice sau despre inovatie. Am decis sa dezvoltam modelul inainte de criza economica"

"Este impresionant cat de interesati sunt romanii pe inovatie si tehnologie, exista un potential mare"
"Strategia de sustenabilitate este strategia noastra si eu vad potential mare in inovatie chiar de la inceput, pentru ca eu vin din departamentul de vanzari din Germania"

Hassan Ali Yardimci, General Manager Arctic

"Inovatia vine in foarte multe forme, Poate fi o idee de marketing sau poate fi legata de lantul de aprovizionare. in ceea ce priveste inovatia, viziunea noastra este sa fim una din  cele mai mari companii din lume in aparatura electrocasnice"
 Andrei Pitis, Presedintele Asociatiei Patronale a Industriei de Software si Servicii (ANIS)

"Nicaieri in lume nu exista suficienti absolventi pe cat ar dori industria de software sa angajeze, este o problema generala. Dar pentru a crea branduri romanesti e important sa avem si absolventi de marketing si business. in toate brandurile straine exista acest tip de oameni"
"Vector Watch va aparea in octombrie, in Romania"

 Mircea Tudor, Presedinte MB Telecom

"Se poate inova in absolut orice domeniu, trebuie sa ai preocuparea, calificarea si resursele pentru a crea performanta".
"Impartasim experienta noastra cu oricine are idei valoroase"

Sesiunea II -TENDINTE: DE LA ANGAJATUL CONSUMATOR LA UN CONSUMATOR ANGAJAT

Ingo Nissen, Country Manager Sonae Sierra

"Contactul cu omul nu trebuie exclus, pentru ca asigura emotie si duce la succesul unei afaceri. De aceea, oferim servicii precum consiliere si alte servicii aferente"
"Dezvoltam diferite strategii pentru vanzarile online si incerca sa introducem cat mai multe branduri eco in portofoliul nostru"

Daniel Boaje, General Manager McDonald’s Romania

"A fi inovativ a insemnat de asemenea sa alegem lucrurile pe care stim sa le facem cel mai bine si sa continuam sa le dezvoltam"
"Inovatia se leaga si de a promite si a livra intotdeauna ceea ce promiti"

Andreea Mihai, Director de Marketing Carrefour Romania

"Carrefour este inovator. A lansat o platforma de cumparaturi online, este prima platforma food din Romania. Momentan, e disponibila in Bucuresti"
"Romania are 55% comert modern. Avem asa de mult loc de crestere, incat putem sta linistiti in urmatorii zece ani"

Ionut Bodea, Managing Director 2Bcom

"Sunt sigur ca dimensiunea schimbarilor de astazi impacteaza fiecare industrie. Una din cele mai vizibile si puternice schimbari este la nivelul retail-ului"

Sesiunea III - LEADERSHIP, ANTREPRENORIAT SI FAMILY BUSINESS - MOTOARE DE CRESTERE SI INOVATIE

Iordan Parfenie, Vicepresedinte Bank Gutmann

"In afacerile de familie exista  interactiuni disruptive, dar intr-un mod constructiv. Experienta arata ca trebuie sa facem un mix, si sa nu impunem o anumita ierarhizare care sa semene cu cea de acasa. Sunt relatii efervescente, dar si banca unde lucrez este un business de familie"

Marius Stefan, General Manager si co-fondator Autonom Rent a Car

"Lucrul care m-a determinat sa pornesc un business au fost schimbarea de mentalitate. Am emigrat in SUA si am vazut un pragmatism pe care nu-l vazusem in Romania"

"Una dintre vorbele mele favorite e "Cu cat muncesc mai mult, cu atat sunt mai norocos". Cred ca norocul este momentul in care oportunitatea se intalneste cu pregatirea"

Mihai Miron, Presedinte al Consiliului de Administratie si Director General Ropharma

"O corporatie seamana foarte mult cu sistemul militar, sunt reguli stricte, rigide. Un antreprenor are libertate de actiune"

"Imi vad afacerea cu ochi bun, peste zece ani. Corporatia mi-a dat niste oportunitati sa pot sa deleg si sa responsabilizez, am aplicat anumite reguli si proceduri foarte clare, iar colaboratorii mei au devenit actionari. Toate acestea imi dau mai multa incredere si satisfactie. Cred ca este foarte important sa faci business cu placere cand vine vorba de colaboratori"

Dragos Anastasiu, Presedinte Eurolines Romania

"Nu am stat multi ani sa analizez cum am devenit antreprenor. Puteam sa raman medic in Germania si sa fiu unul din medicii de acolo sau sa fac ceva pentru tara mea"

"Pentru cei nascuti in Romania, este o tara cu multe oportunitati, in special pentru cei care au spirit antreprenorial"

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul:

Gold Partner: BMW Romania, Bancpost, CGS, Rompetrol
Industry Partners: McDonald’s, Carrefour, NN Romania, Telekom, Bilka, CRE - Centrul Roman al Energiei, Monsanto, MOL Romania, Hidroelectrica, Philip Morris Trading.
Academic Partner: ASEBUSS

Media Partners:

Agerpres, Femei in Afaceri, HRB, CARIERE, Manager.ro, Medias Info, AmCham, PROGRESIV, FNTM, BNI, Avocatnet.ro, Jurnalul de Afaceri, Train your Brain, CODECS, Ziare.com, Comunicate de presa.ro, energynomics.ro, Business24, HR Club, ANIS, Biroul de Traduceri Champollion, EventLink360, Self Trust Academy, Brigada de Voluntari.

Cititi mai multe:

Sumarul primei zile a evenimentului Forbes CEE Forum


Sumarul celei de-a doua zile a evenimentului Forbes CEE Forum 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement