Studiu: 73% dintre companiile romanesti ar externaliza activitatea de comunicare strategica si afaceri publice pentru a beneficia de expertiza consultantilor
comunicare companiistrategie companii
In Romania, managementul reputatiei, inteles drept notorietatea companiei, are o importanta majora. Totusi, veniturile obtinute determina nivelul de institutionalizare a functiilor de comunicare strategica, afaceri publice si guvernamentale.
Mai mult decat atat, 89% dintre companiile care au venituri de peste 100 milioane euro au un departament de comunicare strategica, spre deosebire de 33% dintre companiile cu venituri de pana la 1 milion euro.
58% dintre companiile respondente spun ca au o strategie de comunicare formala, iar 16% spun ca au o astfel de strategie insa nu este una formalizata. La celalalt capat al spectrului de raspunsuri 19% dintre companii spun ca planuiesc sa isi defineasca o strategie de comunicare, dar 4% nu au si nici nu planifica definirea unei strategii in acest sens.
Rezultatele studiului Cum comunica strategic companiile din Romania? realizat de McGuireWoods Romania, in parteneriat cu Sfera Business, arata o legatura directa intre marimea companiei, veniturile ei si probabilitatea de avea o strategie de comunicare. Astfel, pe masura ce firmele cresc, acestea acorda o importanta secundara comunicarii (33% dintre companiile cu venituri intre 1-10 milioane euro au o strategie de comunicare), dar odata ce ating pragul de 50 milioane euro, isi reiau focusul pe comunicare. In ceea ce priveste functia de PA&GR, 54% dintre companiile cu venituri intre 10 si peste 100 milioane euro au un departament dedicat acestor activitati si doar 30% dintre cele cu venituri sub 10 milioane euro.
"Studiul nostru, aflat acum la prima editie, isi propune sa identifice tendintele din comunicarea strategica, afacerile publice si relatiile guvernamentale care sunt relevante pentru mediul de business romanesc”, a declarat Elena Badea, Partner, Sfera Business.
“Ne dorim sa punem la dispozitia profesionistilor din domeniu, dar si a executivilor de top, un set relevant de informatii care sa le faciliteze intelegerea modului in care companiile din diverse industrii din Romania evolueaza de la an la an in comunicarea strategica. Aceste informatii sunt utile si in construirea relatiei cu clientii si cu toate celelalte audiente relevante, intr-un mediu de afaceri din ce in ce mai mult centrat pe comunicare", a adaugat Elena Badea.
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro