Marfa receptionata fara factura: Cum procedam?
contabilultvareceptie marfa
Pentru identificarea modului in care se fac inregistrarile contabile in cazul unei achizitii intracomunitare, luam ca exemplu o societate care achizitioneaza marfa de la o societate din Spania, cu cod valid de TVA.
Marfa este receptionata pe baza de aviz, ulterior fiind transmisa si factura, existand astfel un decalaj intre momentul receptiei si data facturii (exemplu aviz luna februarie 2014, factura cu data de aprilie 2014).
Acest lucru se intampla deliberat deoarece societatea romana nu poate plati aceasta marfa mai devreme de 90 zile, iar firma straina are un termen maxim de incasare de 60 zile (conform legislatiei din Spania).
Vom stabili cand se declara aceasta marfa in 390 si 300 si la ce curs valutar.
Totodata, daca se declara marfa in februarie 2014, vom vedea daca se mai face autofacturare.
In plus, vom vedea daca e considerata o achizitie intracomunitara in cazul in care intrarea este insotita de Confirmare comanda ( si daca se specifica codurile de TVA pentru cele doua firme implicate, adresa, banca), aviz si CMR.
Aflati mai multe pe
contabilul.ro.
Foto:
dodge.com.