ANAF mareste numarul de ghisee pentru depunerea declaratiei unice
anafdeclaratie 112d112
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va asigura un numar suplimentar de ghisee astfel incat prima operatiune de depunere a declaratiei unice (Formular D112) sa nu puna probleme.
Pentru obligatiile declarative ale lunii ianuarie, avand termen limita de depunere 25 februarie, s-a procedat la redimensionarea ghiseelor existente la nivelul celor 424 de locatii din tara, in functie de numarul de contribuabili arondati, la suplimentarea numarului de ghisee existent cu inca 1.000 de unitati in incinta sediilor Trezoreriei si sunt in curs de perfectare protocoale de colaborare cu CNPAS si ANOFM astfel incat sa se creeze oportunitatea depunerii declaratiei unice si la ghiseele acestora.
Totodata, s-a dispus ca, in zilele de 24 si 25 februarie, la toate unitatile ANAF de primire a declaratiilor sa se lucreze in doua schimburi in intervalul orar 08.00-20.00.
Pana pe 1 februarie 2011, au fost inrolate 17.000 de certificate digitale calificate pentru un numar de 70.000 de contribuabili dintr-un total de circa 470.000 de angajatori (contribuabili cu obligatia depunerii D112).
Din experienta anilor anteriori, ANAF a constatat ca 40% dintre contribuabili prefera depunerea in ultima zi.
Avand in vedere ca depunerea prin internet a declaratiei unice devine obligatorie, conducerea ANAF a decis stabilirea unei perioade de tranzitie de 6 luni in care administratia fiscala sa preia declaratiile si in forma fizica.
Astfel, pana la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (CD).
Declaratia D112 are un continut similar cu cel al declaratiilor de pana pana acum, cuprinzand obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
Obligatia depunerii D112 o au contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilati acestora. Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati (CertSign, DigiSign sau TransSped) si inrolarea acestuia la organele fiscale.
Dupa 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie. Depunerea prin internet a D112 se incadreaza prevederilor legale privind semnatura electronica (Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica si celelalte acte normative de completare).
Procedura declaratiei unice a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2011 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar – fiscale.